اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند خبر داد

حذف سوداگران از جریان تولید و فروش محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از حذف سوداگران فعال در جریان تولید و فروش محصولات تولیدی بخش کشاورزی خبر داد.

حذف سوداگران از جریان تولید و فروش محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، جلال رحیم‌زاده در حاشیه برگزاری جلسه اعضای شورای اداری این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه بیش از 750 هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان مرند برداشت شده و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می‌شود، افزود: تأمین منابع آبی مطمئن مهم‌ترین نیاز توسعه بخش کشاورزی مرند است.

وی با بیان اینکه تحقق مجموعه اهداف و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌آفرین در حوزه‌های کشاورزی این شهرستان با برخورداری از منابع آبی پایدار امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: استقرار روش‌های نوین آبیاری تحت‌فشار در حوزه‌های زراعی، باغی و نیز کاربردی کردن اصول جدید الگوهای کشت صنعتی در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.

رحیم‌زاده، افزایش توان تولید با صرفه و نیز کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت را گامی مهم در مسیر سودآوری فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی دانست.

وی افزود: حفاظت اصولی از منابع آبی و خاکی و نیز استقرارسازی مجموعه اصول و قواعد نوین تولید در محدوده اصلی واحدهای مختلف بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند، حذف سوداگران از جریان تولید و فروش محصولات تولیدی بخش کشاورزی و تضمین خرید با صرفه آن محصولات به همراه توسعه صنایع فرآوری محصولات مذکور را از برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان جهاد کشاورزی قلمداد کرد.

وی آمادگی کامل اعضای کارگروه برای تأمین تسهیلات حمایتی مورد نیاز دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف بخش کشاورزی و استفاده حداکثری و بهینه از منابع آبی، خاکی و نهاده‌های تولیدی این بخش را اعلام کرد.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی مرند در ادامه تصریح کرد: توانمندسازی تشکل‌های تعاونی فعال در بخش کشاورزی و هدایت فعالیت‌های تولیدی آنها در سهم‌پذیری برنامه مشارکت نیل به اهداف استقلال اقتصادی و تعالی‌بخشی به رونق امور معیشتی فعالان آن بخش نیز در اولویت کاری ویژه قرار دارند.

وی تاکید کرد: سال‌جاری برای اجرایی کردن طرح‌های مصوب برنامه توسعه واحدهای مختلف بخش کشاورزی مرند بیش از 110 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری ارزان‌قیمت اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول