اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه باغداران کشور:

عرضه مستقیم محصولات کشاورزی تنها یک شعار است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران کشور گفت: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی تنها یک شعار بوده که تاکنون به شکل لازم عملیاتی نشده است.

عرضه مستقیم محصولات کشاورزی تنها یک شعار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مجتبی شادلویی پیش از ظهر امروز در آیین قدردانی از بهره‏برداران نمونه شهرستان دماوند که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی، معاون فرماندار دماوند، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان و جمع کثیری از بهره‏برداران در سالن همایش‏های جهاد کشاورزی دماوند برگزار شد، اظهار داشت: با عملیاتی شدن طرح‏های عرضه مستقیم کالا طعم شیرین محصولات کشاورزی به کام مصرف‏کنندگان گوارا می‏شود.

وی ادامه داد: در روش‏های صحیح عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی، مصرف‏کننده به واقع به این باور خواهد رسید که این کالا با ارزش واقعی و کیفیت لازم به او رسیده است.

شادلویی تقویت تشکل‏های کشاورزی را از جمله راهکارهای کاربردی برای برون‏رفت از وضع موجود خواند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران کشور تصریح کرد: بر اساس اصل 44، دولت مکلف به واگذاری امور اقتصادی به بخش‏های تولیدی خصوصی است.

وی اضافه کرد: این مهم در بخش کشاورزی می‏تواند با واگذاری امور عرضه و تقاضا به تشکل‏های کشاورزی محقق شود.

شادلویی افزود: علاوه بر تشکل‏های کشاورزی نهادهای دیگری نظیر نظام صنفی کشاورزی و صندوق حمایت از کشاورزان نیز می‏تواند ایفاگر نقشی مشابه باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران کشور، عرضه مستقیم کالا را دغدغه مسئولان نظام مقدس اسلامی و نیازمند به تعریف سامانه‏های اجرایی خواند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با وجود مشغله‏های فراوان، یک تولیدکننده قادر به فعالیت در هر دو بخش عرضه و تقاضا نیست.

شادلویی اضافه کرد: از این رو باید با ایجاد سیاست‏های راهبردی عرضه و تقاضا را به عنوان دو بال ضروری برای تحصیل توفیقات بخش کشاورزی به صورت هم‏زمان توسعه داد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی باغداران کشور، تقویت روابط تشکل‏های کشاورزی با مدیریت‏های شهرستانی را عاملی برای توسعه این امر خواند.

وی ادامه داد: خودداری دولت از ورود به امور ریز اجرایی و حضور در همان مباحث نظارتی و برنامه‏ریزی مسائل را به صورت منطقی پیش می‏برد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول