اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان خبر داد

تولید 350 هزار تن محصولات کشاورزی در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان از تولید سالانه 350 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در دشتستان خبر داد.

تولید 350 هزار تن محصولات کشاورزی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حسین قیصری بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان اظهار داشت: دولت خدمتگزار راهکارهای مختلفی برای توسعه و رشد اقتصادی میهن اسلامی در نظر گرفته و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی کشور یکی از این راهکارهاست.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: استفاده از طرح‌های حمایتی دولت در عرصه کشاورزی ارتباط مستقیمی با توان و پتانسیل کشاورزی در نقاط مختلف میهن اسلامی دارد و با توجه به توان بالای شهرستان دشتستان در عرصه کشاورزی باید برای استفاده بیشتر از امکانات این طرح بکوشیم.

قیصری اذعان داشت: پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی از مسائل مهمی است که دولت خدمتگزار به منظور توسعه صنعت کشاورزی در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: توانمندی اقتصاد کشور و دوری از اقتصاد نفتی از اهداف مهم دولت خدمتگزار در توسعه زیرساخت‌های میهن اسلامی است.

این مسئول متذکر شد: با توجه به پتانسیل‌ شهرستان دشتستان در عرصه کشاورزی با توسعه زیرساخت‌های صنایع کشاورزی در این شهرستان می‌توانیم به توسعه اشتغال و اشتغالزایی در منطقه کمک شایانی کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان عنوان کرد: شهرستان دشتستان میزان بالایی از تولیدات کشاورزی و دامی استان را به خود اختصاص داده از همین رو باید برای پویایی قابلیت‌های شهرستان تلاش کنیم.

قیصری ادامه داد: میزان 350 هزار تن از تولیدات سالانه کشاورزی و دامی استان بوشهر به شهرستان دشتستان که بزرگ‌ترین قطب کشاورزی استان است اختصاص دارد.

وی بیان داشت: شهرستان دشتستان در حوزه نخیلات و تولید خرما با دارا بودن 4.5 میلیون اصله نخل به وسعت 30 هزار هکتار و تولید سالانه 125 هزار تن خرما در بین شهرستان‌ها رتبه نخست را در کشور دارا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان با اشاره به مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان به منظور توسعه کشاورزی گفت: 21 طرح توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی با اعتبار 17 میلیارد و 300 میلیون ریال در شهرستان دشتستان تصویب شده است.

وی یادآور شد: مرغداری، پرواربندی، زنبورداری، تراکتورسازی، گاو شیری، حذف و جایگزینی نخیلات و کشت آلوئه‌ورا از طرح‌های مهم کشاورزی است که در شهرستان دشتستان تصویب شده است.

قیصری در ارتباط با توان اشتغالزایی این طرح‌ها ابراز داشت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته این طرح‌ها قابلیت ایجاد 39 فرصت شغلی را دارند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان عنوان کرد: طرح‌های اصلاح بستر و حذف و جایگزینی نخیلات، توسعه گلخانه و گیاهان دارویی، طرح‌های سردخانه و ذخیره‌ای محصولات کشاورزی برای تصویب در اولویت کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان دشتستان هستند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول