اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

305 هزار هکتار زمین زیرکشت بیمه محصولات کشاورزی هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 305 هزار هکتار از اراضی زیرکشت آذربایجان‌شرقی زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

305 هزار هکتار زمین زیرکشت بیمه محصولات کشاورزی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، ایوب ایرانی‌فام با اشاره به اهمیت بسیار بالای توسعه بیمه محصولات کشاورزی در روند تغییر روش‌های سنتی به مدرن در تولید محصول و کاهش قابل توجه ریسک تولید در زیربخش‌های باغی و زراعی از طرح منسجم و مدیریت یافته سازمان برای پوشش کامل بیمه‌ای اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی در تمام مناطق استان خبر داد.

وی گفت: براساس اطلاعات کارشناسی شده موجود، در حال حاضر 305 هزار و 136 هکتار از اراضی زیرکشت استان،  زیر پوشش چتر حمایتی صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

ایرانی‌فام تصریح کرد: شرایط متفاوت آب و هوایی، وقوع خشکسالی‌های ادواری و کاهش تدریجی آب سفره‌های زیرزمینی به کار گرفته شده در بخش باغی و زراعی استان، ریسک تولید محصولات بخش کشاورزی را در حد بالایی قرار داده است.

وی افزود: با توجه به عزم سازمان در پیشبرد صحیح و سریع اهداف توسعه این بخش مهم در تمام مناطق استان و حمایت مستقیم دولت از بخش کشاورزی و بهره‌برداران مختلف این بخش در قالب هدفمندسازی یارانه‌ها، نیاز به توسعه سطوح بیمه‌ای در بخش‌های باغی و زراعی بیش از پیش مشهود است.

ایرانی‌فام گفت: سازمان برای تحرک‌بخشی بیشتر به این امر، از بیمه‌های بخش خصوصی و تجاری برای ورود به عرصه‌های کشاورزی استقبال کرده و در زمینه تحقق این مهم، زمینه‌های همکاری و توسعه آن طی نشست‌های برگزار شده با نمایندگی‌های این بیمه‌ها، مورد بررسی‌های کارشناسی قرار گرفته است.

وی، توسعه سطوح بیمه‌ای را جزو الزامات غیر قابل چشم‌پوشی رشد بخش کشاورزی استان در زمینه دستیابی کامل به توسعه پایدار در تمام مناطق استان ذکر کرد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول