اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه رمضان صورت می‌گیرد

اجرای طرح "مفتاح‌الجنة" توسط کمیته امداد کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان از اجرای طرح "مفتا‌ح‌الجنة" در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح "مفتاح‌الجنة" توسط کمیته امداد کاشان

حسن اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طرح مفتاح‌الجنة ویژه بازدید مسئولان شهرستان و حامیان ایتام و نیازمندان است که در ماه مبارک رمضان هر شب در منزل یکی از ایتام و نیازمندان همراه با افطاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح کمیته امداد امام خمینی(ره) هر شب به همراه تعدادی از مسئولان ادارات شهرستان و خیران ضمن حضور در منازل ایتام و نیازمندان با بررسی مشکلات ساختمانی نظیر آب، برق، گاز و سایر موارد با حضور مدیر مربوطه، نسبت به رفع این مشکلات اقدام می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: این کمیته در ماه مبارک رمضان سه طرح را با همکاری ادارات و نهادهای دولتی اجرا می‌کند که از آن میان، دو طرح در بخش جمع‌آوری کمک به ایتام و نیازمندان بوده و یک طرح دیگر نیز همین طرح مفتاح‌الجنة است.

وی همچنین از اجرای طرح «برکت» در ماه مبارک رمضان خبر داد و ابراز داشت: در این طرح کارمندان ادارات و سازمان‌های شهرستان کاشان داوطلبانه بخشی از حقوق ماهیانه خود را برای کمک به ایتام و نیازمندان به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان واریز می‌کنند.

اسماعیلی یادآور شد: در ظاهر این رقم ناچیز است اما در مجموع ادارات و سازمان‌های شهرستان کاشان رقم قابل توجهی می‌شود که می‌توان از آن در فعالیت‌های بزرگی در زمینه کمک به نیازمندان استفاده کرد.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 7 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان هستند که 804 نفر از ایتام این شهرستان را نیز در برمی‌گیرد بیان داشت: این تعداد یتیم را یک‌هزار و 640 حامی در شهرستان کاشان حمایت می‌کنند.

به گفته وی، به دلیل اندک بودن کمک‌های برخی از حامیان که سال‌ها است ثابت بوده و افزایشی نداشته است، برای هر یتیم چندین حامی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان متذکر شد: یتیم‌های زیر پوشش این کمیته، تا بعد از فراغت از تحصیل و تا زمان ازدواج مشمول دریافت خدمات از کمیته امداد امام خمینی شهرستان کاشان هستند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول