اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌ جاری

کمیته امداد مازندران برای 6500 نفر تعهد اشتغال دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: 6 هزار و 500 فرصت شغلی تعهد کمیته امداد در سال جاری است.

کمیته امداد مازندران برای 6500 نفر تعهد اشتغال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم باغبانی  بعدازظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دستگاه برتر در توسعه مشاغل خانگی رتبه برتر را در بین دستگاه‌های اجرایی به خود اختصاص داد، اظهار داشت: از کل جمعیت مازندران 68 هزار خانوار مازندرانی در قالب هشت درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی ادامه داد: 58 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی مازندران مستمری‌بگیر هستند.

این مسئول در ارائه گزارش تکمیلی با بیان اینکه در سال گذشته کمیته امداد متعهد شد تا 7 هزار و 959 طرح اشتغال را در مازندران ایجاد کند، بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی مازندران توانست برای 11هزار و 947 نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

باغبانی به تسهیلاتی که بانک‌ها برای ایجاد فرصت شغلی به مددجویان داده است اشاره کرد و گفت: از سال قبل 3 هزار و 369 پرونده اشتغال در نزد بانک‌ها موجود است که در سال جاری بانک‌ها از منابعی که به کمیته امداد اختصاص دادند تسهیلات پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال گذشته یک‌هزار و 67 طرح در بخش کشاورزی، 3  هزار و 663 طرح در بخش دامپروری، 25 طرح در بخش شیلات، 325 طرح در بخش صنایع دستی، 642 طرح در بخش صنعتی و معدنی، 5 هزار و 60 طرح در بخش خدمات و  643 طرح در بخش کاریابی اشتغال فراهم کرده است، بیان داشت: سال گذشته 11 هزار و 947 طرح با اعتباری بیش از 53 میلیارد تومان از سوی کمیته امداد شغل ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران یادآور شد: سال گذشته 3 هزار نفر مددجو کمیته امداد بیمه تامین اجتماعی شدند که از این تعداد یک‌هزار و 580 زن و یک هزار و 420 مرد بودند.

وی ادامه داد: تاکنون 40 نفر در طرح‌های نظارت خوداشتغالی فعالیت دارند.

این مسئول به مهارت‌آموزی مددجویان کمیته امداد از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: 9 هزار و 212 نفر در بخش‌های مقدماتی و تکمیلی آموزش فنی حرفه‌ای گواهی مهارت گرفتند.

باغبانی با بیان اینکه تعهد امسال ما در ایجاد اشتغال در استان 6 هزار و 500 نفر است، تصریح کرد: تعهد ما به مرکز 10 هزار و 701 فرصت شغلی در سطح کشور است.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول