اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان خبر داد

هرمزگان صاحب اردوگاه فرهنگی تفریحی کمیته امداد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد هرمزگان از تهیه طرح توجیهی برای احداث اردوگاه فرهنگی تفریحی در این استان خبر داد.

هرمزگان صاحب اردوگاه فرهنگی تفریحی کمیته امداد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، مرتضی موصلی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود اردوگاه تفریحی امداد در برخی استان‌های کشور اظهار داشت: کمیته امداد هرمزگان فاقد اردوگاه است.

وی ادامه داد: در کشور 18 استان دارای اردوگاه و شش استان نیز در حال ساخت و احداث اردوگاه هستند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: هنوز چنین فضایی در هرمزگان وجود ندارد که یکی از خواسته‌های اصلی ما از مسئولان استانی نیز همین بوده است.

موصلی بیان داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته طی هفته گذشته با استاندار استان مقرر شد منابع طبیعی زمینی را در اختیار کمیته امداد قرار دهد که بتوانیم طرح توجیهی ساخت اردوگاه را تهیه و در این راستا گام برداشته شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص طرح ادغام کمیته امداد منطقه بشاگرد با اداره‌کل کمیته امداد هرمزگان گفت: منطقه بشاگرد به لحاظ ویژگی‌های موجود در سابقه و مولفه‌هایی که وجود داشته، کمیته امداد مرکز بر این عقیده بوده که دفتر ویژه‌ای را برای این شهرستان دایر کند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: از ابتدای شکل‌گیری امداد در این منطقه تاکنون برکات زیادی عاید این منطقه شده است که جا دارد از مرحوم عبدالله والی مدیرکل فقید این اداره یاد کرد که واقعاً منشأ خدمات فراوان و ارزشمندی در این منطقه بوده است.

وی افزود: در حال حاضر سیاست مرکز هم‌چنان بر این است که امداد بشاگرد به صورت اداره ویژه زیر نظر دفتر مرکزی باقی بماند و تصمیم‌گیری در این زمینه نیز به عهده مقام سرپرستی و شورای مرکزی کمیته امداد است.

موصلی افزود: تا حدود دو ماه گذشته که مقام سرپرستی در استان حضور پیدا کردند نظر و دیدگاهشان بر این بود که امداد بشاگرد هم‌چنان استقلال خود را در مسائل امدادی حفظ کند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعطای سبد غذایی به خانواده‌های نیازمند، عنوان کرد: طی نشستی با استاندار و معاونت منابع انسانی استانداری و با توجه به اینکه در حال حاضر نزدیک به 50 هزار خانوار نیازمند از خدمات امداد برخودار هستند، اما هدف‌گذاری که در این راستا صورت گرفته برای 32 هزار خانواده زن سرپرست که عمدتاً از خانواده ایتام هستند پیش‌بینی شده که با کمک دستگاه‌های اجرایی و خیّرین و نیکوکاران بتوانیم یک سبد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان را تهیه و تقدیم این خانواده‌ها کنیم.

وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی که توسط معاون منابع انسانی استاندار صورت گرفت سبد غذایی مذکور بین دستگاه‌های اجرایی استان تقسیم و سهم هر دستگاه مشخص و مقرر شد با مشارکت این دستگاه‌ها تا پایان ماه رمضان این 32 هزار خانوار را مورد اطعام و افطاری قرار دهیم.

این مسئول اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده، طی سه روز گذشته بیش از 3 هزار سبد غذایی این طرح تامین شده است و تلاش داریم تا ایام اطعام ایتام که هم‌زمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی کریم اهل‌بیت (ع) آغاز و تا 21 ماه رمضان و شهادت مولی‌الموحدین ادامه دارد با تمرکز روی این طرح، وعده داده شده را عملیاتی کنیم.

وی گفت: در این طرح دانشگاه علوم پزشکی یک سبد کالای خشک را تعریف کرده که در اختیار خانوداه‌ها قرار می‌گیرد.

موصلی ادامه داد: برای خانواده‌های مددجوی شهری تلاش می‌شود غذای گرم تهیه، ولی برای روستاها و مناطق دور افتاده که امکان در اختیار قرار دادن غذای گرم وجود ندارد به صورت سبد کالا و غذای خشک اعطا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مهر امداد، این طرح را گسترده معرفی کرد و افزود: نیازهای خانواده‌های تحت پوشش از تنوع زیادی برخوردار است که در برنامه مهر امداد حتی تامین وسایل خنک کننده و سرمایشی نظیر کولر گازی که در استان هرمزگان یکی از نیازهای ضروری است که تعداد زیادی از خانوداه‌های امداد از داشتن کولر گازی محروم هستند در آن گنجانده شده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اضافه کرد: اشتغال فرزندان مددجویان از دیگر محورهای برنامه مهر امداد است که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در حال برنامه‌ریزی آن هستیم و در بحث فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کاریابی برای آنان استاندار استان نیز قول‌هایی را دادند که امید است در سال‌ جاری بتوانیم این موضوع را تحقق ببخشیم.

وی هم‌چنین ضمن اشاره به قبولی 100 درصدی دانش‌آموزان خوابگاهی مجتمع فرهنگی تربیتی امام علی (ع) میناب و راه‌یابی 95 درصد این دانش ‌موزان به کنکور سراسری، افزود: در حد وسع و توان، کارکنان این مجتمع مورد تشویق قرار می‌گیرند.  

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول