اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) کردستان:

برنامه‌های کمیته امداد متناسب با نیازهای جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: برنامه‌های این نهاد حمایتی و تاثیرگذار در زمینه رفع محرومیت در جامعه، در دهه عدالت و پیشرفت متناسب با نیازهای جامعه خواهد بود.

برنامه‌های کمیته امداد متناسب با نیازهای جامعه است

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان شجره طیبه انقلاب همزمان با تشکیل انقلاب به فرمان امام راحل(ره) تاسیس و فعالیت‌های گسترده خود را در راستای حل مشکلات نیازمندان و محرومین آغاز کرد.

به گفته وی، این نهاد مقدس از بدو تشکیل تا به امروز توانسته در زمینه رفع محرومیت و نیازهای افراد محروم و نیازمند جامعه به عنوان ولی نعمتان انقلاب به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: مدد به حیات، مدد به کار و مدد به زندگی شرافتمندانه مهم‌ترین رسالت این نهاد مقدس به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه رسالت و برنامه‌های این نهاد در دهه چهارم انقلاب بسیار هدفمندتر تعریف شده و اجرایی می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های کمیته امداد در دهه عدالت و پیشرفت متناسب با نیازهای جامعه خواهد بود.

وی تلاش برای توانمندسازی معیشتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در دهه پیشرفت و عدالت عنوان کرد و گفت: تقویت فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان و ایجاد اشتغال برای آنان از مهم‌ترین اهداف امداد در این دهه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تغییر فرهنگ مستمری‌بگیری به فرهنگ کار و تلاش و شناسایی استعداد خانواده‌های زیر پوشش و حرکت در راستای تقویت و شکوفایی آنها به صورت ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به شناسنامه‌دار بودن بیش از 12 هزار نخبه در سطح کشور گفت: بیش از یک‌هزار و 400 نفر از این تعداد از خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

به گفته وی، در حال حاضر بسیاری از مددجویان زیرپوشش با کمک‌های این نهاد مقدس به عنوان افرادی موفق در سطوح مختلف مدیریتی مشغول به کار هستند.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده براساس تدابیر سرپرست محترم امداد امام خمینی(ره) توانمندی، کارآفرینی و تحکیم بنیان خانواده‌ها به عنوان سرلوحه و اولویت این نهاد مطرح و در این راستا برنامه‌های مختلفی تدوین و اجرا می‌شود.

وی در ادامه از ساخت مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای محرومین نام برد و گفت: در چند سال اخیر به برکت سفر تاریخی مقام معظم رهبری و سفرهای دولت در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

موسی‌نژاد از ساخت 830 واحد مسکونی مددجویی مصوبات سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان خبر داد و گفت: این واحدها با ارزان‌‌ترین قیمت و بدون استفاده از تسهیلات بانکی در بهترین شرایط ساخت و ساز به مددجویان تحویل داده شده است.

به گفته وی، این واحدها با اعتبار سرانه 15 میلیون تومان وام بلاعوض از محل برکات سفر رهبری به استان و 8 میلیون تومان نیز آورده مددجویان است که بخشی از آن توسط خیرین تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: 290 واحد مسکونی مددجویی دیگر نیز از محل مصوبات سفر هیئت دولت برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان احداث خواهد شد.

وی ارائه خدمات درمانی به مددجویان را از دیگر خدمات این نهاد مقدس برشمرد و گفت: این نهاد مقدس در حوزه درمان تنها سازمان بیمه‌گری است که تمامی هزینه‌های بیمارستانی آن به صورت 100 درصد رایگان است.

به گفته وی، بیش از 85 درصد از هزینه‌های درمانی سرپایی مددجویان نیز به صورت رایگان است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول