اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آخرین وضعیت پروژه‎های مهر ماندگار در گلستان تشریح شد

اجرای 10 هزار طرح محرومیت‌زدایی با همکاری سپاه گلستان

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت پروژه‎های مهر ماندگار استان گلستان با حضور عبدالرضا دادبود معاون عمرانی استاندار گلستان تشریح شد.

اجرای 10 هزار طرح محرومیت‌زدایی با همکاری سپاه گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان با توجه به اینکه مقرر شده بود اختصاص تمام پروژه‎های مهرماندگار گلستان به طور صددرصد و در شش ماهه نخست سال صورت پذیرد اما اعتبارات مورد نیاز تاکنون پرداخت نشده است.

بر اساس این گزارش، بنا بود فاز نخست مرکز جامع فرهنگی ـ ورزشی و توانبخشی ایثارگران در گلستان تا پایان امسال تکمیل و به اتمام برسد، گر چه این پروژه فعال بوده اما اعتباری در این خصوص صورت نگرفته است.

*به علت عدم اعتبار بیمارستان‎های آزادشهر، گنبدکاووس و مراوه‎تپه کاملا متوقف است

از تعداد هفت پروژه بیمارستان که در بخش مهرماندگار قرار دارد تنها یک پروژه انجام شده و سه پروژه شهرستان‎های آزادشهر، گنبدکاووس و مراوه‎تپه کاملا متوقف است که علت تاخیر این پروژه‎ها در عدم تخصیص اعتبار به موقع عنوان شده است.

ردیف تسهیلاتی که برای بیمارستان بندرگز در نظر گرفته شد بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون از محل مهر ماندگار تامین و این رقم قرار شد به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یابد که مجموعا 6 میلیارد و 800 میلیون تومان در شش ماهه نخست سال به این پروژه اختصاص یابد که متاسفانه هنوز صورت نگرفته است.

بیمارستان 96 تختخوابی گنبدکاووس نیز تکمیل و تحویل بهره‎بردار شده است و بیمارستان بندرگز نیز اعتبارات سال 1390 را جذب ولی از محل اعتبارات امسال هزینه‎ای برای این پروژه تامین نشده اما فعال است که برای تکمیل نیازمند 5/7 میلیارد اعتبار خواهد بود.

بیمارستان آموزشی گرگان نیز که یکی دیگر از پروژه‎های مهر ماندگار است، تکمیل و تحویل بهره‎بردار شده اما برای خرید زمین و پارکینگ بیمارستان اعتباری بالغ بر 5/7 میلیارد تومان نیاز است.

*اجرای 10 هزار طرح محرومیت‌زدایی با همکاری سپاه پاسداران گلستان

برای توسعه حمل و نقل ناوگان روستایی در قالب مهرماندگار نیز مقرر شد تا 47 هزار ناوگان تخصیص داده شود اما این پروژه نیز به دلیل مشکلات مالی تکمیل نشده و همچنان فعال است.

راه‎آهن گرگان ـ اینچه‎برون مشکل تامین اعتبار ندارد و در زمان مقرر ریل‎گذاری و در هفته آینده نیز به بهره‎برداری خواهد رسید.

یک مرکز هوانوردی عمومی در استان گلستان در قالب مهرماندگار آماده افتتاح و بهره‎برداری است.

در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز پنج طرح ارائه که با سه طرح با سرمایه‎گذاری 52.5 میلیارد تومان تسهیلات موافقت شد که در مسیر تنظیم قرارداد است و هنوز لیست آن نهایی نشده و هر سه پروژه در حال اجرا هستند.

اجرای 10 هزار طرح محرومیت‌زدایی در گلستان نیز از سوی سپاه پاسداران استان در حال اجرا و پیگیری است.

*گازرسانی به روستاهای گلستان تا پایان سال محقق می‎شود

از مجموع گازرسانی به یک هزار روستا در گلستان تعداد 300 روستا سهمیه استان است که پروژه‎ها فعال و اعتبار آن از ستاد تامین می‎شود و مکاتبات آن نیز با معاونت راهبردی رئیس‎جمهور صورت گرفته و تا پایان سال به بهره‎برداری خواهند رسید.

به منظور آبرسانی به شهرستان‎های علی‎آبادکتول، گالیکش، مینودشت، گنبدکاووس و گرگان، برای سه مورد از پروژه‎ها پیمانکار گرفته شده و عملیات آن در حال انجام است.

برای تشویق سرمایه‎گذار در منطقه توریستی سد کبودوال نیز قرار بود تا پنج درصد یارانه توسط دولت پرداخت شود که این طرح از سوی میراث فرهنگی پیگیری و در مرحله انتخاب سرمایه‎گذار است.

شبکه آبیاری و زهکشی اراضی اولویت‎دار استان به صورت فصلی به شرط تامین اعتبار از سوی آب منطقه‎ای گلستان انجام می‎گیرد.

پروژه‎های استادیوم 5‎ هزار نفری گنبدکاووس، تکمیل خوابگاه ورزشکاران گلستان و سالن رزمی سه طبقه استان فعال هستند و این پروژه‎ها نیز به شرط تامین اعتبار در زمان تعیین شده از سوی سازمان ورزش و جوانان استان به بهره‎برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول