اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالوس:

6 پروژه چالوس در طرح مهر ماندگار قرار گرفت

خبرگزاری فارس: فرماندار چالوس گفت: شش پروژه در شهرستان چالوس در قالب طرح مهر ماندگار قرار دارند.

6 پروژه چالوس در طرح مهر ماندگار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی بعدازظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان چالوس اظهار داشت: اعتبار تملک و دارایی شهرستان چالوس در سال 91 بیش از 9 میلیارد تومان بوده که به شهرستان ابلاغ شده است.

وی افزود: در راستای ابلاغ اعتبار تملک و دارایی جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان چالوس با حضور روسای ادارات و نهادها به همراه پیمانکار برای تسریع در روند پروژه‌ها برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: شش پروژه در شهرستان چالوس در قالب طرح مهر ماندگار هستند که شامل بیمارستان 160 تختخوابی، بهسازی جاده کندوان، آزادراه تهران ـ شمال، آبیاری شبکه‌های چالوس، سد سیاه بیشه و شرکت نساجی میشایی بافت کلاردشت است.

رضایی بیان داشت: پروژه‌های مهر ماندگار اعتبار آنها تامین شده است و روند مطلوب‌تری را برای سرعت بخشی پروژه‌ها طی می‌کنند.

نمانیده عالی دولت در شهرستان چالوس تاکید کرد: در بحث تردد ماشین‌های سنگین در مسیر جاده چالوس مشکلات فراوانی را داریم و از فرماندهی ناجا درخواست داریم وارد منطقه شوند تا این مشکل برطرف شود.

وی گفت: بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، ساکنان روستاهای جاده چالوس دچار مشکل شدید در روند زندگی خود شده‌اند و ضروری است با تشکیل شورای ترافیک استان در چالوس فرمانده ناجا شخصا در منطقه حضور یابد و تدبیر ایشان پایان بخش ظلم به مردم منطقه شود.

رضایی تصریح کرد: بر اساس همین قوانین در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شهرک صنعتی مرزن آباد که تنها مجموعه واحدهای صنعتی شهرستان چالوس محسوب می‌شود رو به تعطیلی است و نمی‌توانند تولیدات خود را روانه بازار کنند یا مواد اولیه را وارد کنند که ضروری است نیروی انتظامی تدبیر بهتری برای قوانین در این مسیر بیاندیشد.

فرماندار چالوس گفت: ادارات مربوطه با ساخت و سازهای غیرمجاز باید با نظارت کافی و کامل مانع هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان باشند و با شدت برخورد کنند.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در حوزه شهرستان چالوس گفت: نیازمند اعتبارات ویژه در این بخش به ویژه بخش مرکزی و حوزه شهر هچیرود هستیم اما آن خانواده‌هایی که آب شرب ندارند به هر طریقی وظیفه داریم آبرسانی کنیم.

رضایی بیان داشت: ادارات باید به وسیله تانکر آب، این اقدام مهم را انجام دهند.

وی در بحث فرهنگ‌سازی تفکیک زباله در شهرستان چالوس اذعان داشت: شهرداری‌ها باید در امر تفیک زباله از مبدا برنامه‌ریزی کرده و فرهنگ‌سازی کامل را در این زمینه انجام دهند.

این مسئول بیان داشت: ایجاد بازارهای محلی از سوی شهرداری‌ها در شهرهای چالوس، مرزن‌آباد، کلاردشت و هچیرود ضروری است و باید تدبیری اندیشیده شود تا با ایجاد بازارهای هفتگی مایحتاج مردم با دسترسی بهتر رفع شود.

وی با انتقاد از مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران نیز گفت: در حوزه برق مشکل این شهرستان با اداره توزیع برق غرب مازندران است اما، رئیس اداره برق شهرستان که عملکرد بهتر و مطلوب‌تری دارد، تغییر می‌کند.

رضایی بیان داشت: در حوزه توزیع برق غرب استان همچنان در شهرستان چالوس مشکل داریم و مدیرعامل این شرکت هیچ اقدام مثبتی در راستای رفع نیازها و برطرف کردن مشکلات موجود بعد از انتقادهای فراوان در چالوس انجام نداده است.

انتهای‌پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول