اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌شمالی:

افزایش سه پروژه به طرح‌های مهر ماندگار خراسان شمالی نهایی شد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی اعلام کرد: افزایش سه پروژه به طرح‌های مهر ماندگار در این استان نهایی شد.

افزایش سه پروژه به طرح‌های مهر ماندگار خراسان شمالی نهایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احمدرضا عفتی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران خراسان‌شمالی، ساختمان استانداری، محور جاجرم- میامی، راه‌آهن جوین- اسفراین- بجنورد را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

وی افزود:‌ پیشنهاد الحاق پروژه گرمه- میامی و مدرسه شبانه روزی عشایر مانه و سملقان به طرح مهر ماندگار نیز ارائه شده که هنوز نهایی نشده است.

عفتی همچنین با اشاره به اینکه محور بجنورد به جنگل گلستان در قالب چهار قطعه اجرا می‌شود، تصریح کرد: به زودی پیمانکار قطعه چهارم نیز مشخص خواهد شد.

به گفته وی، محور 145 کیلومتری بجنورد به جنگل گلستان باید تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی بر تسریع در تکمیل پروژه‌های بیمارستان آشخانه و فاروج تاکید کرد و افزود:‌ محور جنگل گلستان تا بجنورد فاقد هرگونه بیمارستان و یا درمانگاهی بوده که با بروز هرگونه تصادف مصدومان پس از مسافت‌های طولانی به بیمارستان‌های بجنورد انتقال می‌یابند.

وی تصریح کرد:‌ این امر سبب طولانی شدن درمان و احتمال مرگ و میر را بر اثر سوانح افزایش داده است.

عفتی اظهار امیدواری کرد تا با توجه به قرار گرفتن پروژه بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه در مهر ماندگار، این پروژه در اواخر پاییز امسال به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین بر تأمین منابع برای تملک 60 هکتار زمین فرودگاه بجنورد و پیگیری از سوی فرودگاه بجنورد تاکید کرد و گفت: این موضوع طی نشستی در هفته آینده باید پیگیری و تحقق یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی از فرودگاه بجنورد به عنوان مهم‌ترین زیرساخت برای توسعه استان یاد کرد و افزود: طبق صورت جلسه نشست مهر ماندگار، تملک اراضی باید دو ماهه به اتمام رسیده و پروژه برای گسترش باند اوایل مهر ماه امسال تحویل پیمانکار شود.

وی تصریح کرد: پیمانکار نیز موظف است تا خرداد ماه سال آینده این پروژه را تکمیل و به کارفرما تحویل دهد.

عفتی الحاق محله احمدآباد بجنورد به شهر را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ کارشناسی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث هزار کیلومتر راه برای ارتقای راه روستایی در استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: امسال پروژه 426 کیلومتر راه در استان اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی همچنین چهار خطه کردن محور بجنورد – اسفراین را برشمرد و گفت:‌ سازمان راهداری 10 میلیارد ریال اعتبار به همین منظور اختصاص داده و سهم استان نیز 10 میلیارد ریال بوده که باید تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ساخت این محور به طور هم‌زمان از اسفراین و بجنورد آغاز شده که با احداث آن ترافیک در این محور کوهستانی تسهیل و روان‌تر خواهد شد.

عفتی اظهار کرد:‌ پیگیری‌هایی نیز به منظور تسریع در اجرای محور گرمه و میامی که بعنوان یکی از محورهای اصلی استان ارتباط با مرکز کشور را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد، انجام خواهد شد.

وی همچنین از خبرنگاران به خاطر پیگیری‌های پروژه‌های عمرانی استان و انعکاس مشکلات در رسانه‌ها که سبب خیر و برکت برای خراسان‌شمالی شده است، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول