اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر خبر داد

طرح چهار خطه کردن پلدختر به خرم‌آباد به طرح‌های مهر ماندگار پیوست

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: طرح چهار خطه کردن پلدختر ـ خرم‌آباد که در تصمیمات استانی حذف شده بود با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس به طرح‌های مهر ماندگار پیوست.

طرح چهار خطه کردن پلدختر به خرم‌آباد به طرح‌های مهر ماندگار پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی شب گذشته در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی پلدخترگفت: برای اجرای این طرح 55 میلیارد ریال و جهت جاده پلدختربه پاعلم 35 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

وی احداث سد بختیاری را در پلدختر ظرفیتی برای توسعه اقتصادی، تفریحی و گردشگری دانست و گفت: این سد مرتفع‌ترین سد بتونی جهان است که در حوزه انرژی و آبیاری و جاده‌های منتهی به این طرح امکانات قابل توجهی را می‌توان در زمینه ایجاد زیر ساخت‌های جاذبه‌های طبیعی و بقا متبرکه ایجاد می‌کند.

فرماندار پلدختر استفاده‌های ورزشی و انجام ورزش‌های آبی در حاشیه این سد را در جذب توریسم و گردشگر مهم عنوان کرد و افزود: همکاری مردم در اجرای جاده منتهی به سد بختیاری و اجرای پروژه‌های عمرانی زمینه ساز تسریح در تحقق قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجد منطقه و شکوفایی پلدختر و استان لرستان را در پی‌دارد.

رشیدی با بیان اینکه سد بختیاری ظرف 10 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در محدوده سد بختیاری خدمات خوبی از جمله دانشگاه آب و صنعت آب تاسیس می‌شود.

فرماندار پلدختر به توسعه کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون 677 طرح در این بخش با اعتباری بالغ بر 323 میلیارد ریال به ثبت رسیده که در صورت تحقق 933 نفر اشتغال‌زائی ایجاد می‌شود.

وی به طرح‌های مصوب پایین و بالای 300 میلیون ریال شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: در بیش از 150 میلیارد ریال با اشتغال‌زائی 440 نفر که تاکنون به بانک کشاورزی شهرستان پلدختر معرفی شدند.

در ادامه امام جمعه پلدختر از گرانی‌های موجود در شهرستان که موجب اعتراض مردم شده انتقاد کرد و گفت: بخشی از این پدیده مربوط به سو مدیریت است.

حجت الاسلام علی محمد لروند از ناکافی بودن اعتبارات تملک دارایی اختصاص یافته به شهرستان پلدختر نیز انتقاد کرد و گفت: شهرستان پلدختر شهرستانی محروم که 80 بار آماج حملات هواپیماهای بعثی صهیونیستی قرار گرفت که اختصاص 130 میلیارد ریال به این شهرستان نشان دهنده عدم رعایت عدالت است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول