اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد

جلوگیری از گسترش تبلیغات کالاهای خارجی در سال تولید ملی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از گسترش رویه تبلیغات کالاهای خارجی در سطح کلانشهر های کشور جلوگیری کنیم.

جلوگیری از گسترش تبلیغات کالاهای خارجی در سال تولید ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر ‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به گسترش تبلیغات خارجی در سطح کلان‌شهرهای کشور به‌ویژه در پایتخت معنوی ایران اظهار کرد: تبلیغات کالاهای خارجی، یکی از کارهای اشتباهی است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز همچنان ادامه دارد و باید جلوی این رویه گرفته شود.

وی ادامه داد: درحالی که امروز با تحریم‌های متعددی مواجه هستیم مردم بازهم از کالاهای خارجی استفاده می‌کنند که در این راستا باید ذائقه جامعه را در بخش مصرف کالاها، به‌ خوبی مدیریت کرد که البته در این قضیه تا حدودی کوتاهی می‌شود و مسئولان باید پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته یکی از مشکلات ساختاری در این موضوع تعدد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط است چرا که واحدهای صنفی برای تغییر نام خود به یک نهاد و از طرفی بازرسی و نظارت بر نام واحدهای صنفی بر عهده نهاد دیگری است که این کار اشتباهی است.

وی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: در این راستا باید برخی از سازمان‌ها منحل یا ادغام شوند یا حتی سازمان‌هایی ایجاد شود تا شاهد رویه موازی کاری نباشیم، با ایجاد یا ادغام برخی سازمان‌ها می‌توانیم وظایفی جدید را نیز حتی برای آن‌ها تعریف کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال شاهدیم که حوزه سینما 10 متولی دارد و هر یک ضمن اینکه بخشی از کار را بر عهده گرفتند باز هم موازی کاری می‌کنند البته زمانی که فعالیتی منفی انجام شود همگی خود را عقب می‌کشند در حالی که اگر فعالیت مثبتی رخ دهد همه خود را متولی انجام آن می‌دانند.

پژمان‌فر در ادامه با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه‌ اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب، یک امر کاملا فرهنگی است و راهکارهایی که برای مقابله با بی‌حجابی نیز در نظر گرفته می‌شود، باید از همین موضع باشد، چرا که در غیر این‌ صورت، مثمرثمر نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئله عفاف و حجاب، از سال 1358 با سخنرانی و دستورات امام راحل در جمع خانواده جانبازان و ایثارگران، آغاز شد و حتی جزو مجازات تعزیرات نیز قرار گرفته است پس نباید نگاه به این مسئله محدود باشد زیرا که اگر این اتفاق بیفتد، راهکارها نیز به همان تناسب محدود می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: مشهد، به ‌عنوان پایتخت معنوی ایران، باید الگویی در زمینه عفاف و حجاب ملی ارائه کند و خلاءهای معنوی سایر شهرها را نیز پر کند ولی این درحالی است که وضعیت فعلی عفاف و حجاب در مشهد، اصلا زیبنده این شهر نیست.

وی اضافه کرد: این گونه نباید باشد که در برابر تخلفات هم حق دهیم چرا که دیگر تشکیل حکومت و قانون نیز معنایی پیدا نمی‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در برخی مواقع، تذکرات بازدارنده از سوی نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی نیز در زمینه عفاف و حجاب واجب است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول