اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح پزشک خانواده

هرمزگانی‌ها از شهریورماه رایگان ویزیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده از اول شهریورماه سال‌ جاری، هرمزگانی‌ها به طور رایگان ویزیت می‌شوند.

هرمزگانی‌ها از شهریورماه رایگان ویزیت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در این رابطه اظهار داشت: اجرای برنامه پزشک خانواده از اواخر خرداد‌ماه سال ‌جاری با ثبت‌نام مردم و پزشکان در سراسر استان آغاز شده است.

وی افزود: تمام امکانات و زیرساخت‌ها برای پیاده‌سازی و اجرای برنامه پزشک خانواده شهری آماده است و از اوایل شهریور‌ماه سال ‌جاری آماده اجرای این طرح هستیم.

این مسئول ادامه داد: کسانی که در برنامه پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند پزشک خانواده خود را انتخاب و به طور رایگان ویریت می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان استقبال مردم از برنامه پزشک خانواده در استان را چشمگیر دانست و افزود: با توجه به استقبال مردم برای بهره‌مندی از خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده ثبت‌نام تا نیمه مرداد‌ماه سال‌جاری تمدید شده است و آمار ثبت‌نام شدگان از 400 هزار نفر گذشته و این مهلت قابل تمدید نیست.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه پزشک خانواده شهری 272 پزشک مورد نیاز است که تاکنون 230 پزشک در سامانه سلامت ایرانیان ثبت‌نام کرده‌اند و 42 پزشک نیز در مدت باقیمانده ثبت‌نام می‌شود و هیچ نگرانی در تامین پزشک خانواده در هرمزگان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مشارکت سازمان‌های بیمه‌گر مصمم است تا برنامه پزشک خانواده شهری را با کمترین اشکال آغاز کند.

شکاری با اشاره به مزایای اجرای طرح پزشک خانواده در استان هرمزگان گفت: کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی در نظام ارجاع از مزایایی است که مردم در این برنامه از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: در سطح دو برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع  دانشگاه تمهیداتی همچون راه‌اندازی کلینیک ویژه در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها را در برنامه دارد تا مردم در مراجعه به سطح دو و دریافت خدمات تخصصی با مشکلی روبرو نشوند.

شکاری با بیان اینکه بیمارستان‌های دانشگاهی در استان هرمزگان در حال ارتقا و تجهیز شدن هستند، گفت: تمام بیمارستان‌های دانشگاهی آمادگی لازم را برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح سه برای ارائه خدمات تخصصی به بیماران دارند.

انتهای پیام/ز20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول