اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

طرح پزشک خانواده از شهریور در یزد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار یزد با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده گفت: طرح پزشک خانواده از شهریور در یزد اجرا می‌شود.

طرح پزشک خانواده از شهریور در یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از یزد؛ محمد رضا فلاح زاده عصر امروز در نشست راهبردی پزشک خانواده اظهار داشت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری طرحی ملی است که در دراز مدت به نفع شهروندان و جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده یک طرح ملی است که باید بدون وقفه در موعد مقرر اجرا شود و زیرساخت‌های متناسب آن به زودی فراهم شود افزود: بخش عظیمی از هزینه‌های درمانی مردم در طرح پزشک خانواده پایش و وضعیت بهداشتی و درمانی مردم بهبود می‌یابد.

وی با تاکید بر تبیین ابعاد اجرای این طرح برای شهروندان ادامه داد: رسانه‌های گروهی استان در خصوص اهداف و مزایای طرح، مراحل مختلف اجرای آن و نحوه تحت پوشش قرار گرفتن شهروندان اطلاع رسانی کامل را داشته باشند.

وی در ادامه به ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران در این طرح اشاره کرد و اجرای طرح پزشک خانواده را در تشخیص به موقع بیماری جهت پیشگیری، درمان مناسب و صرفه جویی در مراجعات و معاینات و توزیع دارو موثر دانست.

استاندار یزد تصریح کرد: صرفه جویی در وقت، زمان، هزینه و همچنین تشخیص به موقع به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌ها از ویژگی‌های مهم این طرح ملی است.

فلاح‌زاده با تاکید بر لزوم پیشگیری بیماری‌ها از سطح جامعه عنوان کرد: بهتر است در این طرح مردم موظف شوند هر چند وقت یکبار به منظور تشخیص زودرس بیماری‌ها و پیشگیری از بیماری به پزشک خود مراجعه کنند.

رئیس ستاد راهبردی پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری استان آمادگی کامل ادارات بیمه در استان را خواستار شد و توجیه کامل پزشکان عمومی ثبت‌نام کرده در طرح پزشک خانواده را لازمه اجرای درست این طرح عظیم ملی عنوان کرد.

فلاح‌زاده افزود: سال گذشته طرح پزشک خانواده در چند استان به صورت پایلوت برگزار شدکه باید از تجربیات این استان‌ها در راستای حل مشکلات احتمالی استفاده شود.

وی از محاسن اجرای این طرح را صرفه‌جویی و کاهش مراجعات غیر‌ضروری و متعدد بیماران به متخصصین و امور پاراکلینیکی و کاهش هزینه‌های پنهان برشمرد و به توجیه پزشکان عمومی و نیز ارجاع به متخصصین و آموزش بیماران در این طرح تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد نیز در این مراسم استقبال پزشکان عمومی برای شرکت در این طرح ملی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: طرح پزشک خانواده از ابتدای شهریور ماه در استان یزد اجرا خواهد شد.

سید جلیل میرمحمدی از برگزاری جلسه‌ای توجیهی با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در روزهای آتی خبر داد و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در بلند مدت کاهش       هزینه‌های درمان را برای عموم مردم بدنبال خواهد داشت.

وی همچنین میزان افراد تحت پوشش بیمه‌های درمانی در کشور را 85 درصد و میزان تحت پوشش در استان یزد را 95 درصد عنوان کرد.

انتهای‌پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول