اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد محمودآباد:

امدادگران کارآفرین تسهیلات 10 تا 110 میلیون ریالی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) محمودآباد گفت: امدادگران زیر پوشش کمیته امداد، تسهیلات 10 تا 110 میلیون ریالی کارآفرینی می‌گیرند.

امدادگران کارآفرین تسهیلات 10 تا 110 میلیون ریالی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حبیب‌الله فضلی صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری بیان داشت: با توجه به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یک نهاد حمایتی در کنار دولت انجام وظیفه می‌کند، توانمندسازی مهم‌ترین موضوع مدنظر این نهاد است تا در کمترین زمان مددجویان کمیته امداد از حمایت خارج شوند و شرایط اداره زندگی را داشته باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) محمودآباد با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 نفر زیر پوشش این کمیته قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد 700 نفر جوان و نوجوان هستند که برای پرکردن اوقات فراغت و همچنین اقدامات فرهنگی برای آنها دو کانون "پیرو ولایت دانشجویی و پیرو ولایت جوانان" تشکیل شده است.

فضلی سه مشکل مسکن، ازدواج و اشتغال را بیشترین دغدغه این نهاد نسبت به جوانان زیر پوشش خود عنوان کرد و افزود: اوقات فراغت در این بین خود نوعی اشتغال است و برای رفع مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت این کمیته نیز با توجه به طرح دولت مبنی بر خانه‌دار شدن مردم، 23 نفر تاکنون صاحب مسکن شده‌اند.

وی عمده‌ترین مشکل پیش‌روی را ازدواج و اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 50 زوج جوان با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که یادگار ماندگار امام راحل است به خانه بخت رفتند که این کار خداپسندانه امسال نیز مدنظر ماست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) محمودآباد با اشاره به اینکه در سال گذشته به تعداد 250 نفر اشتغال برای مددجویان ایجاد شده، اضافه کرد: از این تعداد 100 نفر جوان بودند که علاوه بر ایجاد اشتغال در دستگاه‌ها و کارخانجات از تسهیلات 10 تا 100 میلیون ریالی کمیته امداد نیز استفاده کردند.

این مسئول یکی از کارهای بسیار خوب و اثربخش کمیته امداد امام خمینی (ره) محمودآباد را مشارکت با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: نتیجه این مشارکت شناسایی افراد خیر و همچنین مشارکت جوانان در کلاس‌های اوقات فراغت ارشاد به صورت رایگان بوده است.

فضلی همچنین از برپایی اردوهای تفریحی و زیارتی برای افراد زیر پوشش کمیته امداد خبر داد و افزود: در سال گذشته به تعداد 100 نفر به اردوهای منطقه‌ای و کشوری اعزام شدند.

وی از توافق با مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش جوانان مددجوی این کمیته خبر داد و گفت: مهارت‌های حرفه‌آموزی در این مراکز به افراد زیر پوشش این کمیته داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) محمودآباد با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش خانواده تصریح کرد: در حالی که این امر مهم در کشور متولی ندارد ما این کار را برعهده گرفتیم و مباحثی همچون احکام، آموزش مهارت‌های زندگی، تربیت فرزندان و همسرداری در کنار آموزش حفظ و قرائت قرآن در این آموزش‌ها لحاظ شده است.

این مسئول کارآفرینی را یکی از مهم‌ترین کارهای این کمیته به ویژه در فصل تابستان برای جوانان و نوجوانان عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه نیز با تعامل مناسبی که با سپاه ناحیه محمودآباد صورت گرفته در بحث بسیج سازندگی و طرح صالحین نیز ورود پیدا کردیم.

فضلی از توافق با هلال احمر شهرستان نور درباره آموزش مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) محمودآباد خبر داد و اضافه کرد: در این باره آموزش‌های لازم برای مواجهه افراد با حوادث و سوانح داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) محمودآباد با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین بحث و دغدغه امروز جامعه است، اذعان داشت: در راستی کاهش این آسیب‌ها از یک کارشناس روانشناسی دعوت کردیم.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم این کمیته درباره جوانان را کمک به آنها در راهیابی به دانشگاه‌ها عنوان کرد و متذکر شد: با توجه به هزینه سنگین دانشگاه‌ها، قبل از ورود جوانان زیر پوشش به مراکز دانشگاهی این کمک صورت می‌گیرد تا در این زمینه نیز دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول