اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد خبر داد

تصویب 5 میلیارد ریال تسهیلات برای انگورکاران‌ خلیل‌آباد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد از تصویب 5 میلیارد ریال تسهیلات توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعاونی فراگیر ملی انگورکاران خلیل‌آباد خبر داد.

تصویب 5 میلیارد ریال تسهیلات برای انگورکاران‌ خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حسین نوری ظهر امروز در دیدار با هیئت مدیره شرکت تعاونی فراگیر ملی انگورکاران خراسان‌رضوی، با بیان اینکه شرکت تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند، اظهار داشت: براساس قانون بخش تعاونی و اهداف تعریف شده در این قانون، دولت و تمام سازمان‌های وابسته موظف هستند در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود اولویت را به بخش تعاونی بدهند.

وی افزود: در اجرای سیاست‌های کلی بخش تعاونی، حمایت‌های دولت از بخش تعاون لحاظ شده است که از جمله می‌توان به اقدام موثر دولت در ایجاد تعاونی‌ها برای بیکاران در راستای تخفیف مالیاتی، ارائه تسهیلات اعتباری و حمایتی و نیز رفع محدودیت‌ها از حضور تعاونی‌ها در تمام عرصه‌های اقتصادی اشاره کرد.

نوری گفت: در بند (ب) سیاست‌های کلی بخش تعاونی نیز اشاره به تاسیس تعاونی‌های فراگیر ملی برای زیر پوشش قرار دادن سه دهک اول جامعه به منظور فقرزدایی آمده که تشکیل این تعاونی هم در همین راستا بوده است.

وی نیز از هیئت مدیره این تعاونی جدیت بیشتری را طلب کرد و افزود: تعاونی‌های فراگیر ملی با توجه به تعداد اعضای خود می‌توانند نقش بسزایی در جامعه داشته باشند.

نوری خلاقیت در تعاونی‌ها را موثر دانست و افزود: هدف از ایجاد تعاونی انجام کار با مشارکت و هم‌دلی و تعاون افراد است و نباید برای انجام هر کاری خود را وابسته به تسهیلات دولتی بدانند، بلکه باید با ایجاد روحیه تعاون از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد و در کنار آن از خدمات دولتی و دستگاه‌های نظارتی بهره‌مند شوند.

نوری تخصصی کار کردن را با استفاده از نقطه نظرات مشاوران در این‌گونه تعاونی‌ها مهم دانست و گفت: تعداد زیادی از مردم به شما اطمینان کرده و شما را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند از تمام ظرفیت‌ها به نحو احسن در این راستا استفاده کنید.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جسارت در انجام کارهای اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کنار انجام امور که با دقت لازم باید انجام شود، جسارت و خلاقیت را مهم می‌د‌انم.

وی گفت: شما می‌توانید مرکز مهمی در شهر و محل مطمئن برای باغداران باشید و باید از فرصت به دست آمده برای خدمت‌رسانی به مردم و باغداران که تلاش می‌کنند، نگذارید حاصل دسترنج آنان توسط واسطه‌ها به یغما برده شود بلکه با یک برنامه‌ریزی مطلوب و حساب شده در کنار حمایت‌های مسئولان در استان و شهرستان در خرید، فروش و بازاریابی مناسب محصولات آنان اقدام کنید.

وی پیشنهاد کرد در اسرع وقت به صورت فوری با ایجاد مکانی مستقل و تشکیل کمیسیون‌های مرتبط با خرید، بازاریابی و صادرات نقش خود را نشان‌ دهند.

نوری با اشاره به حمایت خوب فرماندار شهرستان از شرکت‌های تعاونی خواست با تنظیم تقویم کاری و برنامه مدون و با کمک از اعضا و مشارکت دادن آنان در کمیته‌ها و کمیسیون‌ها و نیز ارائه طرح توجیهی بسته‌بندی کشمش جهت استفاده از تسهیلات مهر کشاورزی حرکت جدی خود را با توجه به آغاز فصل برداشت انگور و تولید کشمش در منطقه و نیز شهرهای هم‌جوار داشته باشند.

سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد در پایان این نشست از تصویب مبلغ 5 میلیارد ریال تسهیلات توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعاونی فراگیر ملی انگورکاران خلیل‌آباد خبر داد و گفت: این اعتبار کم‌بهره توسط بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول