اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه‌های همدان خبر داد

هزینه 50 درصد اعتبارات برای توسعه شبکه راه‌های همدان

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: اعتبار تخصیصی به اداره کل راه و شهرسازی همدان 200 میلیارد ریال است که 50 درصد از آن در بهسازی، آسفالت شبکه و توسعه شبکه راه‌ها هزینه می‌شود.

هزینه 50 درصد اعتبارات برای توسعه شبکه راه‌های همدان

یوسف‌رضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تأخیر در ابلاغ اعتبارات استانی اظهار کرد: اعتبارات امسال با تأخیر از مجلس به دولت و از دولت نیز با تأخیر به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و به همین دلیل اعتبارات استانی اخیراً بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع شده است.

وی افزود: اعتبار تخصیص یافته به اداره کل راه و شهرسازی استان همدان 200 میلیارد ریال است که 50 درصد از آن را در بهسازی و آسفالت شبکه و توسعه شبکه راه‌ها در استان هزینه خواهیم کرد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان داشت: عمده پروژه‌های ساخت و توسعه از پروژه‌های ملی تغذیه می‌شوند البته در بخش استانی نیز سهمی دارد ولی سهم چشمگیر و عمده آن از اعتبارات ملی است.

وی در مورد عملکرد این حوزه در سه ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: در این مدت چند پروژه شاخص در دست اجرا داشتیم که از آن جمله می‌توان به 10 کیلومتر از قطعه نخست چهارخطه کبودراهنگ به شیرین‌سو اشاره کرد که در ماه‌های نخست سال جاری تکمیل شد و با اجرای آسفالت و عملیات خط‌کشی و نصب علائم ایمنی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نوروزی در ادامه ابراز داشت: هشت کیلومتر از محور چهارخطه نهاوند به فیروزان نیز در سه ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری رسیده که چهار کیلومتر آن سال گذشته و چهار کیلومتر دیگر نیز اخیراً با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی 13 کیلومتر چهارخطه نهاوند به سمت فیروزان ادامه داد: این مسیر از پل حاج علی‌مراد تا شهر فیروزان را شامل می‌شود که با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی آن انجام و مقرر شد 60 میلیارد تومان نیز اعتبار از منابع مختلف برای آن منظور شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: طی سه ماهه نخست اقداماتی نیز در بخش بهسازی و روکش آسفالت راه‌ها صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به بهسازی و روکش آسفالت محور روعان به سمت رزن اشاره کرد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 50 خانوار تماماً و با جدیت در سه ماهه نخست سال جاری پیگیری شده و ادامه داشته به طوری که عملیات زیرسازی و ابنیه 100 کیلومتر راه روستایی صورت گرفته و عملیات تکمیلی روسازی و آسفالت آن نیز در حال انجام است.

نوروزی عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های ریلی و بزرگراهی مهر ماندگار استان نیز با شتاب بیشتری از سال‌های گذشته در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری در راستای توسعه شبکه بزرگراهی استان چند مناقصه چهارخطه از بزرگراه‌های استان برگزار شده است، ادامه داد: قطعه سوم کبودراهنگ به شیرین‌سو به طول 12.5 کیلومتر در شرف برگزاری مناقصه است و برنده آن نیز به زودی مشخص می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان داشت: قطعه دوم چهارخطه رزن به دمق که قطعه نخست آن به طول 10 کیلومتر در دست اجرا بود و بخشی از آن نیز در سال جاری آسفالت شد را به مناقصه گذاشته‌ایم که با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی این قطعه آغاز می‌شود.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برای قطعه دوم چهارخطه قروه درجزین از سه‌راه کاج به طول 21 کیلومتر نیز در سال جاری مناقصه برگزار شده که با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول