اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر:

شبکه راه‌های روستایی بالای 50 خانوار بوشهر تکمیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با اجرای پروژه‌های مختلف راهسازی در استان بوشهر، تمام شبکه راه‌های روستایی بالای 50 خانوار این استان تکمیل شد.

شبکه راه‌های روستایی بالای 50 خانوار بوشهر تکمیل شد

علیرضا صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 180 کیلومتر راه شنی در استان داشتیم اما اکنون 2 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر احداث شده است.

وی افزود: همچنین 95 درصد راه‌های روستایی بالای 20 خانوار نیز تکمیل شده و تا پایان سال آینده این بخش را نیز تکمیل می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با اختصاص اعتبارات ویژه و حمایت‌های مسئولان استانی، شاهد توسعه راه‌های این استان بودیم به‌طوری که استان بوشهر از نظر راه در کشور موقعیت ممتازی دارد.

صفایی بوشهری افزود: نقش حمل و نقل در اقتصاد کشورهایی با درجات مختلف توسعه متفاوت است اما تأثیر و تعامل آن در اقتصاد و فرآیند توسعه اقتصادی تمام کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه بسیار جدی است به طوری که عملکرد حمل و نقل می‌تواند فرآیند توسعه اقتصادی کشورها را تحت تأثیر جدی قرار دهد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در کشور ما در مقایسه با کشورها به سبب ویژگی‌های جمعیتی و وسعت زیاد و شهرهای پراکنده و همچنین وجود نواحی دور افتاده و حاشیه‌ای گسستگی ارتباطات بین منطقه‌ای، حمل و نقل به عنوان یک بخش زیربنایی اثرات فراوانی در اقتصاد و توسعه اقتصادی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: ایمنی ترافیک یکی از اصول اساسی در مهندسی ترافیک و برنامه‌ریزی حمل و نقل است و در کشورهای توسعه یافته همگام با توسعه سایر بخش‌های مهندسی ترافیک، موضوع ایمنی حمل و نقل نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته و با برنامه‌ریزی، انجام مطالعات و اقدامات لازم و تأمین تسهیلات مورد نیاز، سعی شده است که تصادفات و پیامدهای ناشی از آن تا حد ممکن به حداقل برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر با وجود تاسیسات نفت و گاز از رونق بسیار زیادی برخوردار است و لازم است که در توسعه زیرساخت‌ها و به ویژه در توسعه راه‌ها تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی وارد استان شوند و از قابلیت‌های ویژه استان استفاده کنند.

صفایی بوشهری گفت: بزرگراه ساحلی بندر دیر به بوشهر از مهم‌ترین راه‌های استان است که عملیات اجرایی این بزرگراه از سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم در کمتر از 36 ماه شاهد افتتاح این مسیر ارزشمند باشیم.

وی از فعالیت 14 اکیپ راه‌سازی در بزرگراه ساحلی دیر به بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این بزرگراه به طول 187 کیلومتر احداث می‌شود و هم‌اکنون 14 کارگاه مجهز با اکیپ‌های مدرن راهسازی در قطعات مختلف بزرگراه مستقر شده‌اند و با فعالیت شبانه‌روزی برای تحویل به موقع این طرح تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول