اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن زنجان خبر داد

شناسایی 15 واحد صنعتی غیراستاندارد در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 15 واحد صنعتی غیراستاندارد و مشکل‌دار در شهرستان زنجان شناسایی شده است.

شناسایی 15 واحد صنعتی غیراستاندارد در زنجان

علی معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: احداث چهار نیروگاه گازی 500 مگاواتی در شهرستان زنجان به عنوان یکی از منابع انرژی در صنعت و معدن مزیت بزرگی برای این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه وجود زیرساخت‌های مناسب برای تامین انرژی مورد نیاز در صنعت و معدن، وجود زمینه‌ ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی و احداث سدهای مختلف در شهرستان زنجان از جمله قابلیت‌های مهم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: وجود ظرفیت‌های دامی و کشاورزی برای ایجاد صنایع تبدیلی از دیگر مزیت‌های این شهرستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه برطرف‌کردن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان زنجان از جمله اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: در مجموع 15 واحد مشکل‌دار در شهرستان زنجان شناسایی شده است که 90 درصد از مشکلات آنها شامل عدم تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش و نداشتن توان پرداخت بدهی‌های معوقه به سیستم بانکی می‌شود.

وی در زمینه معادن موجود در شهرستان زنجان تصریح کرد: 78 مورد معدن بهره‌برداری شده در شهرستان زنجان وجود دارد.

معصومی با اشاره به اینکه 155 مورد محدوده بلامعارض در شهرستان زنجان شناسایی شده است، اضافه کرد: برای 62 معدن نیز پروانه اکتشاف صادر شده است.

وی یادآور شد: انواع مواد معدنی گرانیت، لاشه، آهن و ... در معادن شهرستان زنجان استخراج می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه 215 نفر در حوزه معدن در شهرستان زنجان اشتغال دارند، ادامه داد: کمبود صنایع مصرف‌کننده مواد معدنی از جمله مهم‌ترین تنگناهای توسعه‌ای بخش صنعت و معدن است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول