اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کارگروه صیانت از تولیدات داخلی صورت گرفت

اختصاص 6 میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای صنعتی مشکل‌دار بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در قالب کارگروه صیانت از تولیدات داخلی، شش میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از واحدهای صنعتی مشکل‌دار بوشهر اختصاص یافت.

اختصاص 6 میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای صنعتی مشکل‌دار بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اسماعیل مرحمتی صبح امروز در نخستین نشست کارگروه صیانت از تولیدات داخلی استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس بخشنامه هیئت وزیران 300 میلیارد تومان در کل کشور برای حمایت از واحدهای صنعتی مشکل‌دار اختصاص یافته که از این میزان 6 میلیارد تومان سهم استان بوشهر بوده است.

وی افزود: از این میزان تاکنون 2 میلیارد تومان آن به حساب خزانه معین استان بوشهر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس بخشنامه هیئت وزیران که با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت به استانداران سراسر کشور نیز ابلاغ شده است حمایت از واحدهای صنعتی داخلی در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی از اهداف مهم است.

مرحمتی گفت: از کل 6 میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی به استان بوشهر 15 درصد آن به صورت بلاعوض به واحدهای صنعتی مشکل‌دار استان پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: این اعتبارات فعلا فقط برای واحدهایی است که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر در ارتباط با محورهای حمایتی این بخشنامه گفت: اعتبار کارگروه صیانت از تولیدات داخلی با محوریت پرداخت کمک سود تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی مشکل‌دار برای اصلاح فرآیندها و تداوم تولید و ارتقا کیفیت تجهیزات و تولید پرداخت خواهد شد.

مرحمتی بیان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی از طریق صدور ضمانت‌نامه دریافت تسهیلات صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و صنایع دریایی از دیگر محورهای حمایتی ابلاغیه صیانت از تولیدات داخلی است.

وی گفت: در قالب این بخشنامه کمک بلاعوض به واحدهای صنعتی و معدنی مشکل‌دار به شرط اصلاح فرآیندها و تداوم تولید انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: منابع ابلاغی به استان در قالب کارگروه صیانت از تولیدات داخلی 50 درصد به عنوان تسهیلات یا یارانه سود تسهیلات بانکی و 25 درصد نیز به عنوان سرمایه صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و توسعه صنایع دریایی است که برای صدور ضمانت‌نامه برای واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات اختصاص می‌ِیابد.

مرحمتی گفت: همچنین تا سقف 15 درصد از منابع به صورت کمک بلاعوض با اولویت واحدهایی که تحت مدیریت هیئت حمایت از صنایع هستند به واحدهای مشکل‌دار پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: 10 درصد از منابع اختصاص یافته کارگروه صیانت از تولیدات داخلی نیز با سایر روش‌های حمایتی پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر نیز گفت: تسهیلات اختصاص یافته برای واحدهای صنعتی مشکل‌دار باید بر اساس اولویت‌بندی پرداخت شود.

محمدحسین جهانبخش افزود: ستاد صیانت از تولیدات داخلی به عنوان یک کارگروه مهم در رفع مشکلات واحدهای صنعتی مطرح است و باید با جدیت مشکلات واحدهای صنعتی در آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: با رویکردی که این کارگروه دارد باید در کنار پرداخت تسهیلات، اشتغال پایدار و جدید نیز به‌وجود بیاید تا در عرصه تولید ملی و رفع تحریم‌های دشمن گام برداریم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول