اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفا شوشتر خبر داد

افزایش 300 درصدی تولید آب در شهر شرافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب شوشتر از افزایش 300 درصدی تولید آب در شهر شرافت خبر داد و گفت: مشکل افت فشار در این شهر به زودی برطرف می‌شود.

افزایش 300 درصدی تولید آب در شهر شرافت

محراب قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر با اشاره به مشکلاتی که در سال‌های گذشته در شهر شرافت مردم برای تأمین آب داشتند، اظهار داشت: همیشه ساکنان این شهر تازه تاسیس با مشکل افت فشار آب دست و پنجه نرم می‌کردند که به زودی مشکلات آنها برای همیشه برطرف می شود.

وی با اشاره به اقداماتی که برای افزایش تولید آب در این شهر انجام شده است، افزود: در این شهر تازه تأسیس چاه‌های عمیقی به عمق 130 متر حفر شده است و مشکلی برای تأمین آب وجود ندارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: تلاش داریم تا افت فشار آب شهر شرافت تا پایان مردادماه به پایان برسد و این چاه‌های آب به مدار تولید وارد شوند.

قنبری افزود: ذخیره آب در سطح شهر شوشتر 16 هزار مترمکعب بود که این ظرفیت به 21 هزار مترمکعب خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی 100 درصد آب مورد استفاده در شهر شوشتر از چاه تأمین می‌شود، افزود: در سال88، 60 درصد آب مورد استفاده شوشتر از رودخانه استحصال می‌شد ولی در شرایط کنونی همه آب مصرفی از چاه تامین می شود و مورد خاصی از نظر بهداشت آب وجود ندارد.

قنبری گفت: با حفاری شش حلقه چاه عمیق در سطح شهر شوشتر توانستیم تولید آب را در سطح شهرستان افرایش دهیم و در این باره هیچ مشکلی وجود ندارد و به فکر ذخیره آب تا حجم 21 هزار مترمکعب هستیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شوشتر تأکید کرد: همه این مخازن به صورت ثقلی طراحی شده‌اند و حتی در صورتی که برق در شوشتر به صورت سراسری قطع شود مشکلی برای تأمین آب وجود ندارد.

شهر شرافت با داشتن 32 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان واقع است و از نظر تقسیمات کشوری یکی از چهار شهر تابعه شهرستان شوشتر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول