اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت آبفای زابل خبر داد

رفع مشکل کم‌آبی با بهره‌برداری از خط انتقال آب زابل

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت آبفای زابل گفت: با بهره‌برداری از خط انتقال آب، مردم زابل دیگر مشکل کم‌آبی در تابستان و سایر فصول را نخواهند داشت.

رفع مشکل کم‌آبی با بهره‌برداری از خط انتقال آب زابل

هادی حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: پروژه آبرسانی به زابل یکی از پروژه‌های مصوب دور سفر دوم هیئت دولت احمدی‌نژاد است که در سال 1388 کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: آغاز طرح از سال 1388 که به نام حضرت ابوالفضل (ع) کلنگ‌زنی شد در روز میلاد آن حضرت یعنی چهارم تیرماه امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس شرکت آبفای زابل ادامه داد: خط انتقال آب به طول 32 کیلومتر به قطر هزار و 200 میلی‌متر که در اجرای این پروژه دو پل روگذر بر روی رودخانه سیستان و کانال‌های ارتباطی با چاه‌نیمه و دیگر سازه‌های به کار رفته در این پروژه مهم است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: این خط قسمتی از پروژه بزرگ آبرسانی به شهر زابل و شهرهای مسیر احداث تصفیه‌خانه است که اعتبار اولیه آن 104 میلیارد تومان برآورد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد آب از خط جدید شرکت آب و فاضلاب زابل، آغاز به شستشو و گندزدایی شبکه کرده و شهروندان سیستان با اطمینان خاطر از آب موجود استفاده کنند.

رئیس شرکت آبفای زابل یادآور شد: از لحاظ کمیت، آب شرب شهر با افت شدید فشار شبکه و ایام گرم با قطع آب در برخی از نقاط مواجه بودیم که با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل قطعی آب کاملاً برطرف و عملاً شهروندان هیچ دغدغه از آب شرب در تمام ایام سال نخواهند داشت.

حسن‌پور اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال، مشکل کمی و کیفی آب کل شهرهای سیستان تا 30 سال آینده به طور کامل مرتفع خواهد شد و شاهد توسعه پایدار در منطقه خواهیم بود.

وی گفت: در اجرای این پروژه جای دارد از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، نمایندگان مجلس دوره هشتم و نهم و توجه ویژه دولت که با نگاه ویژه‌ای که به این منطقه داشت و در اجرای این پروژه ما را یاری کردند تقدیر و تشکر شود.

رئیس شرکت آبفای زابل افزود: مردم ولایتمدار سیستان از اینکه مشکل آب برای آنها تا حدودی در منطقه حل شده است از مسئولان این امر تقدیر و تشکر می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول