اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری:

پروانه استاندارد 13 واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری باطل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: پروانه استاندارد 13 واحد تولیدی در این استان ابطال و چهار پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تعلیق شد.

پروانه استاندارد 13 واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری باطل شد

عبدالله نظری امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ابطال پروانه استاندارد واحدهای صنعتی این استان به‌دلیل عدم رعایت ضوابط موجود صورت گرفته است.

وی افزود: این واحدهای تولیدی در زمینه تولید انواع نوشیدنی‌های بدون گاز، شربت میوه، آب معدنی و عایق رطوبتی بام مشغول به فعالیت بودند.

نظری با تأکید بر ضرورت تولید بر اساس استانداردهای ملی، گفت: در صورت عدم رعایت این استانداردها از سوی تولیدکنندگان، پروانه استاندارد این واحدهای ابطال خواهد شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برخی از تولیدات واحدهای در حال فعالیت به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت جسمی انسان نیاز به کنترل بهداشتی دارند که این موضوع اهمیت استانداردسازی کالاهای تولیدی این واحدها را توجیه می‎سازد.

وی خواستار ممانعت از فعالیت واحدهای صنفی فاقد مجوزهای لازم و پروانه کسب شد و گفت: ارگان‌های دولتی با توجه به تأکید قانون برنامه چهارم توسعه از خرید و مصرف کالاهای فاقد استاندارد خودداری کنند و ذی‌حسابان ادارات در این باره نظارت‌های لازم را انجام دهند.

وی همچنین بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ استاندارد در جامعه تأکید کرد و گفت: بدون شک یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در راستای ارتقای کیفی کالا و خدمات و همچنین توسعه پایدار اقتصادی کشور همراهی مردم است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم می‎توانند با خرید کالاهای ایرانی با توجه به نشان استاندارد و پرهیز از خرید کالاهای خارجی و بی‌کیفیت و غیر استاندارد در این زمینه نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول