اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان:

اداره استاندارد به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان می‌پردازد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان با اشاره به اهمیت تأمین حقوق مصرف‌کنندگان گفت: اداره استاندارد با بررسی کیفیت محصولات به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان می‌پردازد.

اداره استاندارد به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان می‌پردازد

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: توسعه روزافزون و شتابان تکنولوژی و تحولات بهت‌آور آن در جهان صنعتی امروز به ویژه در زمینه فناوری ارتباطات باعث شده تا عصر حاضر را عصر انقلاب تکنولوژی اطلاعاتی لقب دهند.

وی افزود: همچنین سرعت بی‌حد و حصر و گاهاً گیج‌کننده و غیرقابل مهار صنایع مختلف موجب شده تا مسئولیت سازمان‌های نظارتی نیز از دوره‌های پیشین بسیار حساس‌تر و مهم‌تر شود.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ادامه داد: از آن جایی که تنوع تولیدات و حتی خدمات این فرصت را به مصرف‌کنندگان نمی‌دهد که به راحتی کیفیت هر محصول را بررسی و در خصوص آن اظهار نظر کنند تا به یک انتخاب مناسب دست بزنند، سازمان‌هایی در کشورهای مختلف امر بررسی و چک کردن کیفیت محصولات و خدمات را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی اظهار داشت: در ایران نیز بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها به عهده سازمان ملی استاندارد ایران بوده که در هر استان اداره کل استاندارد آن استان این وظیفه را به عهده دارد.

تیموری افزود: سازمان ملی استاندارد با استفاده از ابزارهای دقیق آزمایشی و دارا بودن طیف وسیعی از آزمایشگاه‌های همکار و نیروهای متخصص و کارشناسان زبده به بررسی کیفیت هر کالای مشمول مقررات استاندارد می‌پردازند.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد از این رهگذر به مصرف‌کننده این اطمینان را می‌دهد که محصولات تأیید شده توسط این سازمان که با نشان استاندارد عرضه می‌شود قابل قبول بوده و وی می‌تواند بدون اندک دغدغه‌ای مبادرت به خرید کالا کند.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان در پاسخ به این سئوال که انتظاراتی که مشتریان از تولیدکنندگان دارند چگونه تأمین می‌شود، اظهار داشت: انتظارات مشتری فراتر از نیازهای اوست و اگر تولیدکننده به متن انتظارات مشتریان رسوخ کند و بر اساس سلایق و دیدگاه‌های مشتریان فعالیت‌های تولیدی خود را سمت و سو دهد در افزایش تولیدات خود و حمایت از تولید ملی موفق‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول