اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی خبر داد

ابطال 9 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی گفت: طی امسال 9 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در این استان ابطال شده است.

ابطال 9 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌شمالی، علی‌اصغر رضازاده اظهار کرد: پروانه‌های ابطال شده مربوط به فرآورده‌های بتن آماده، نمک تصفیه شده یددار، ماست چکیده پرچرب، دوغ بدون گاز گرما دیده، شیر پاستوریزه، بلوک پلی استایرن، سنگدانه ریز و درشت، عایق رطوبتی نوع O و همبرگر خام 60 درصد گوشت است.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری 9 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های سیمان مرکب، کباب لقمه خام منجمد، پنیر رسیده در آب نمک در بسته‌بندی لیوانی، مایع ظرف‌شویی، سنگدانه ریز، بلوک سقفی سفالی، سنگدانه درشت و قند کله صادر شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی گفت: اجرای استاندارد های ملی و توجه به ارتقاء کیفیت محصولات منافع چند جانبه دارد که هم برای تولید کنندگان و هم برای مصرف کنندگان خواهد بود.

وی افزود: تمام محصولات تولیدی داخلی با تصویب قانون ارتقا کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی مشمول استاندارد اجباری شده‌اند، در صورتی که قبل از این 600 قلم کالا مشمول کنترل سازمان استاندارد ایران بود.

رضازاده تصریح کرد: درسیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، تقویت و توسعه نظام استاندارد ملی به عنوان یکی از سیاست‌های چهارگانه برای رسیدن به رشد مستمر و پرشتاب اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یعنی هدفی که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال تعیین شده است، استاندارد سازی کالاها باید به یک باور ملی نزد مردم تبدیل شود.

مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی گفت: مردم باید هنگام خرید کالا به کیفیت کالا و نشان استاندارد توجه کنند که در این صورت خود مردم بازرس خواهند بود و تولید کنندگان ما بر اساس نیاز و حساسیت‌های مردم در جهت ارتقاء کیفی محصول خود اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام‌/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول