اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد کشور:

بهره‌وری نیروی انسانی در ایران پایین‌تر از استانداردهای جهانی است

خبرگزاری فارس: دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد کشور گفت: بهره‌وری نیروی انسانی در ایران پایین‌تر از استانداردهای جهانی و مصرف انرژی بیش از چهار برابر میزان جهانی است.

بهره‌وری نیروی انسانی در ایران پایین‌تر از استانداردهای جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا خطیب‌زاده ظهر امروز در مراسم آغاز به کار هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی، ریخته گری، صنایع و معادن وابسته اظهار کرد: در سال گذشته به همت برخی از دست‌‌اندرکاران صنعت، دانشگاه و انجمن‌های علمی اتحادیه‌ای تشکیل داده‌ایم که وظیفه اصلی آن یکپارچه‌سازی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های علمی، دانشگاهی، صنعتی و علمی است.

وی ادامه داد: با همکاری این اعضای اتحادیه امید است به اهداف خود نزدیک شده و به آنها برسیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد کشور با اشاره به پیشرفت کشور چین در زمینه صنعت فولاد در سال‌های اخیر تاکید کرد: پیشرفت صنعت فولاد در کشور ما نیازمند توسعه به هنگام و متوازن زیرساخت‌های این بخش است.

وی با اشاره به مشکلات صنعت فولاد کشور تصریح کرد: از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل صنعت فولاد کشور عدم توسعه محصولات فولادی کیفی با ارزش افزوده بالا، عدم نیازسنجی توسعه به هنگام، کافی و متوازن زیر ساخت‌ها به ویژه در بخش معادن، تأمین منابع مالی و ارزی، هماهنگ سازی بخش آموزش عالی با صنعت، بهبود روابط بین‌المللی برای ارتقای تکنولوژی این صنعت و خام فروشی مواد اولیه است.

خطیب زاده افزود: حمل و نقل و ترابری ریلی و جاده‌ای کشور از معادن به کارخانجات دارای محدودیت‌ها است و  بستر سازی انرژی، آب و دیگر مایحتاج نیز دارای کاستی‌های است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید فولاد کشور گفت: به صورت سالانه کشور ما  14 میلیون تن فولاد تولید می‌کند در حالی که نیاز کشور بیش از  24 میلیون تن است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد کشور تاکید کرد:خصوصی سازی صنعت فولاد راه گریز ناپذیر توسعه متوازن است.

وی در ادامه تاکید کرد: بهره‌وری نیروی انسانی در ایران پایین‌تر از استانداردهای جهانی و مصرف انرژی بیش از چهار برابر میزان جهانی است .

خطیب‌زاده گفت: هم اکنون ظرفیت تولید فولاد در کشور حدود 10 میلیون تن کمتر از میزان مصرف است اما در کشوری نظیر چین، بین سال‌های 2005 تا 2008 هر ماه، میزانی در حدود پنج میلیون و 600 هزار تن افزایش ظرفیت فولاد وجود داشته است.

وی تاکید کرد: در حالی که کشور قادر به تأمین نیاز داخلی خود نیست، شاهد صادرات مواد اولیه و خام از کشور هستیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و علم مواد کشور با اشاره به راهکارهای گسترش صنعت فولاد در کشور اظهار کرد: برنامه ریزی ایجاد توسعه در بخش‌های فنی-مهندسی، تشویق سرمایه گذاران به ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد مشوق‌های بیمه و مالیات از راهکارهای گسترش این صنعت در کشور  است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی و مواد کشور بر حمایت از ماشین سازان داخلی تاکید کرد و ادامه داد: صادرات ورق نیز نوعی خام فروشی محسوب می‌شود و دولت باید حرکت تشویقی به سمت گسترش صنایع تبدیلی را آغاز کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول