اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج حمل و نقل گیلان خبر داد

تشکیل ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از تشکیل نخستین ستاد یادواره شهدای حمل و نقل این استان خبر داد.

تشکیل ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان

فرزان اصغری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: افراد جامعه با پیروی از ولایت فقیه و عمل کردن به اعتقادات، باورها و وصیتنامه‌های شهدا می‌توانند دین خود را نسبت به شهدا ادا کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط نسل‌های آینده با نسل‌های گذشته به ویژه نسل جبهه و جنگ باید حفظ شود، افزود: جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا می‌تواند در ارتباط معنوی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بسیار تأثیرگذار باشد.

مسئول بسیج حمل و نقل گیلان با اشاره به تشکیل ستاد یادواره شهدای حمل و نقل استان برای نخستین بار گفت: ساختار اداری و تشکیلاتی ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان تکمیل و احکام افراد نیز برای پیشبرد این مهم توسط مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان صادر شده است.  

وی ادامه داد: کمیته‌های فرهنگی، نمایشگاه، پشتیبانی، شناسایی شهدای حمل و نقلی، اطلاع رسانی و دبیرخانه دائمی ستاد یادواره شهدای حمل و نقل گیلان تشکیل و راه‌اندازی شده است.

اصغری شهدا را مشهورترین انسان‌ها در بارگاه الهی خواند و اذعان کرد: وظیفه داریم برای احیای فرهنگ و تفکرات آنها در جامعه‌ای که هر روز توسط شیاطین تهدید می‌شود، تلاش کنیم.

وی با اشاره به اعزام کاروان یک‌هزار کامیونی از گیلان به جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این کاروان افتخار مردم گیلان و جامعه حمل و نقلی استان و کشور است.

مسئول بسیج حمل و نقل گیلان اضافه کرد: امروزه انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه توانسته است با رهبری‏های حکیمانه رهبر معظم انقلاب مرجع تمام آزادگان و نهضت‏های آزادی‏خواهانه باشد و خود را یاور مظلومان معرفی کند.

وی تصریح کرد: این عزت و افتخار با خون پاک شهدا برای مردم این مرز و بوم به ارمغان آمده است.

اصغری برگزاری یادواره‏های شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از راه‏هایی نامید که می‏توان از مقام شامخ شهدا و خانواده‏های معظم آنها قدردانی کرد.

این مسئول، فرهنگ ایثار و شهادت را بر گرفته از اعتقادات مردمی دانست و متذکر شد: باید توجه داشت دشمن از هر بهانه‏ای برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‏کند و ما باید مراقب این دسیسه‏های دشمن باشیم.

وی پاسداری از ارزش‌ها و توجه به معنویت در برنامه‌های فرهنگی را رویکرد مدیران اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان دانست و ابراز کرد: ترویج نماز در سفرهای برون شهری، آموزش احکام به رانندگان حرفه‌ای و آموزش حقوق مسافران با جدیت دنبال می‌شود.

اصغری ایران را رکن اساسی و تاثیرگذار در معادلات بین‌المللی خواند و اظهار کرد: آنچه در عرصه داخلی و بین‌المللی وجود دارد حاصل عزت، فرهنگ شهید و شهادت است و همه باید در عرصه‌های مختلف  آرمان‌های امام (ره) و شهدا را زنده نگه داریم.

وی انقلاب اسلامی ایران را مرهون خون شهیدان و جانفشانی‌های یاران انقلاب و امام راحل و تبعیت از فرامین ایشان و ولایت فقیه دانست.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول