اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

یادواره‌های شهدا عظمت فکری ایثارگران را ماندگار می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: برگزاری مستمر یادواره‌های شهدا عظمت حرکت بزرگ و الهی شهدا و ایثارگران را ماندگار می‌کند.

یادواره‌های شهدا عظمت فکری ایثارگران را ماندگار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی صبح امروز در مراسم آغاز به کار ستاد یادواره شهدای شهرستان کوثر اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا کمترین اقدامی است که ما در مورد این بزرگ مردان انجام می‌دهیم و برگزاری این یادواره‌ها نباید به هیچ قیمتی تعطیل شود.

وی با بیان اینکه بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکریم ارزشمندی کار آنان است، افزود: یادواره‌های شهدا برای جوانان و نوجوانان ما که سال‌های جنگ را درک نکرده‌اند فرصتی مغتنم است تا با این آموزه‌ها آشنا شوند.

رئیس‌ساداتی با بیان اینکه فضیلت شهید و شهادت در سوره‌های منور قرآن کریم به وضوح گفته شده است، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا تعظیم و تکریم کار کسانی است که با ایثارگری عزت و عظمت را بر قامت ایرانیان به عنوان پوششی همیشگی برازنده ساخته‌اند.

فرماندار کوثر با ابراز خرسندی از ایجاد و آغاز به کار ستاد یادواره شهرستان کوثر خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد یادواره شهدا مراسم یادواره‌های شهدا بر اساس برنامه مدون و ساماندهی شده در سال جاری برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: باید به ستاد یادواره شهدا نظیر هشت سال دفاع مقدس نگاه فرهنگی و اجتماعی داشت.

این مسئول ادامه داد: امروز تنها راه مقابله با دشمن اجرای مراسم یادواره شهدا است و باید یاد شهدا را در زندگی احیا و فضاسازی و بازسازی کنیم و از وجود معنوی شهدا برخوردار شویم.

رئیس‌ساداتی افزود: با برگزاری این مراسم نسل دوم و سوم انقلاب با فرهنگ شهید و شهادت آشنا شده و همه مردم به این نتیجه می‌رسند که هر چه ما در کشور داریم از شهدا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار کوثر در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: پس از جمع‌آوری آثار و اسناد شخصی و سازمانی شهدا، زندگی‌نامه شهدا به صورت کتاب یا کتابچه درآمده و توزیع می‌شود تا مردم و ادارات هر زمان که بخواهند از زندگی‌نامه شهدا بهره لازم را ببرند.

فرماندار کوثر  در پایان اظهار داشت: ارتباط نسل‌های آینده با نسل‌های گذشته به ویژه نسل جبهه و جنگ باید حفظ شود و این در حالی است که جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا می‌تواند در ارتباط معنوی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول