اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

رسانه ملی نتوانسته زبان گویای نسل جوان باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رسانه ملی نتوانسته زبان گویای نسل جوان باشد و با ادبیات و نیازهای نسل امروز ارتباط برقرار کند.

رسانه ملی نتوانسته زبان گویای نسل جوان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی عصر امروز در یک گفت وگوی خبری که در محل استانداری آ‌ذربایجان‌غربی برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی 20 ساعته است، اظهار داشت: باید در کنار افزایش زمان برنامه‌ها محتوا نیز تولید شود و بیننده به خاطر پر بار بودن برنامه‌ها به دنبال شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه نرود ولی این در حالی است که اکنون چنین وضعیتی حاکم نیست و همین دلیل موجب گرایش عده‌ای به برنامه‌های ماهواره‌ای شده است.

وی افزود: صدا و سیما برای ایرانیان خارج از کشور برنامه‌های بسیار متنوعی تولید می‌کند چرا این برنامه‌ها برای داخل کشور پخش نمی‌شود و دریافت چنین برنامه‌هایی با گیرنده‌های داخلی ممکن نیست.

به گفته این محقق و پژوهشگر دینی چرا ما از تولید و پخش برنامه‌های جذاب و متنوع دینی عاجز هستیم در حالی که می‌توان در ماه مبارک رمضان که شادترین ایام برای مسلمانان است بهترین و شادترین برنامه‌ها را تولید کرد.

وی همچنین در زمینه شبکه‌های ماهواره‌ای مخرب دشمن نیز ابراز داشت: دشمن از فضای خالی استفاده می‌کند و با آنکه نزدیک به 15 شبکه داخلی در کشور وجود دارد و اکثرا 24 ساعت برنامه روی آنتن می‌فرستند ولی از جذابیت لازم برخوردار نیستند و هیچ برنامه جالب و جذاب برای نسل جوان ارائه نمی‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه تزریق معنویت با سخنرانی و نصیحت مستقیم ممکن نیست، ادامه داد: مصونیت در مقابل خطرات ،آسیب‌ها و فتنه‌های دشمنان باید از درون انسان شکل بگیرد و اگر اراده‌ها تقویت شود و عقاید و باورها رشد و توسعه یابد هیچ ابرازی نمی‌تواند در آن نفوذ کند، همین روزه داری در ماه رمضان آن هم در ماه گرم تابستان که نوعی جهاد است به دلیل اراده مستحکم مومنان انجام می‌شود.

فتح‌الهی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم عمر انسان‌ها تلف شود، گفت: یک مسئول در نظام اسلامی مسئولیت دارد تا نگذارد عمر یک شهروند مسلمان در جامعه اسلامی تلف شود و صدا و سیما و رسانه ملی در اینجا مسئولیت بزرگ و حساسی دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود مسلط شدن عده‌ای به ثروت جامعه را از نشانه‌های تبعیض و بی‌عدالتی دانست و اذعان کرد: در ماه رمضان برای رفع درد محرومیت‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی و توجه کرد چرا که تزریق معنویت با سخنرانی و نصیحت مستقیم ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان با صرف سخنرانی و شعار دادن برای از بین بردن اختلاف طبقاتی برنامه‌ریزی کرد، اظهار داشت: عده‌ای در جامعه به ثروت‌های هنگفت چنگ زده‌اند در صورتی که بر اساس فرمایش قرآن نباید ثروت در دست افراد خاص، دست به دست بچرخد بلکه ثروت و نعمت‌های الهی از آن همه آحاد جامعه است.

فتح‌الهی مسلط شدن عده ای به ثروت‌های عمومی جامعه را از نشانه‌های تبعیض و بی‌عدالتی دانست و اذعان کرد: در ماه رمضان برای رفع درد محرومیت‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی کرد و رمضان دانشگاه انسان دوستی و خودسازی و به فکر دیگران بودن است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از گرانی ارزاق عمومی مردم در آستانه ماه رمضان از سوی عده‌ای سودجو تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌های اقتصادی کشور به سمتی حرکت کند که عرضه کالاهای معیشتی مردم به خاطر ماه رمضان افزایش یابد و شاهد کاهش قیمت‌ها در ماه رمضان باشیم.

وی ادامه داد: مردم نیز باید در چنین ماهی که ماه رحمت و مغفرت الهی است با محبت و صمیمت با دیگر همنوعان خود رفتار کنند، بازار باید جلوه ایمانی و انسانی خود را نمایان کند و از بازار و اصناف انتظار داریم که اصل انصاف و عدالت را در چنین ایامی رعایت کند.

معاون سیاسی اجتماعی  استاندار رویکرد اصلی انقلاب اسلامی را معنویت برشمرد و گفت: خداوند انسان را برای زندگی در بهشت برین و جاودان خلق کرده و چند صباحی در این دنیای فانی مهمان است و نظام اسلامی مسئول است تا رفاه و امنیت را برای عبادت بندگان خدا تامین کند و از این طریق آخرت آنها را آباد کند.

وی با تاکید بر اینکه در این میان نباید دنیازدگی عده‌ای را فریب دهد، ابراز داشت: انسان با روزه‌داری و تمرین خودسازی می‌تواند منیت‌ها را از بین ببرد و خود را از اسارت تن رها کند و اراده خود را برای روزهای سخت تقویت کند.

فتح‌الهی ماه رمضان را ماه میهمانی خدا برشمرد و گفت: بر خلاف مهمانی‌های دیگر که انسان برای خوردن و آشامیدن دعوت می‌شود در ضیافت الهی نخوردن اصل است و امساک از غذا و آب موضوعیت دارد و اینکه انسان برای درک حالات انسان‌های فقیر همراه و همدرد شود از اهداف ماه رمضان است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با بیان اینکه انسان با روزه‌داری در ماه رمضان معنای واقعی نخوردن و فقر را درک می‌کند، افزود: گاهی لازم است برای از بین بردن فقر و همسان‌سازی طبقات مختلف گرسنگی را تمرین کرد و سپس برای بهره‌مندی همه طبقات از نعمات الهی برنامه‌ریزی کرد.

فتح‌الهی زندگی معنوی و با نشاط را از برنامه‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دانست و افزود: تجربه شیرین جهاد سازندگی در اوایل انقلاب با فرمان امام خمینی (ره) در روستاها برای کمک‌رسانی به کشاورزان توسط جوانان یکی از نمادهای عینی روحیه کمک‌رسانی به مردم بود و امروز نیز باید برای شکست دادن تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی همان روحیه در بین مردم تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای احیای معنویت در جامعه است، گفت: آرمان بزرگ انقلاب اسلامی که همان خودسازی و بازسازی انسان‌ها و زندگی در پرتو دین است باید با تدابیر حکیمانه به مقصد نهایی که همان مقدمه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) است نزدیک شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول