اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان

رسانه ملی میزبان ترتیل‌خوانی نوجوان آران و بیدگلی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان هلال‌بن علی(ع) از پخش ترتیل‌خوانی نوجوان آران و بیدگلی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما خبر داد.

رسانه ملی میزبان ترتیل‌خوانی نوجوان آران و بیدگلی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن عباسیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محمدجواد نصیری‌آرانی عضو مجمع قاریان و حافظان هلال و مؤذن آستان هلال‌بن علی(ع) آران و بیدگل در جزءخوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان همراه با قاریان نوجوان و ممتاز استان‌های مشهد، قم، یزد و تهران 20 جزء قرآن کریم را به صورت ترتیل‌خوانی قرائت می‌کند.

وی افزود: این برنامه با عنوان «نسیم وحی» در امامزاده پنج تن (ع) تهران در حال ضبط تلویزیونی است و در سی روز ماه مبارک رمضان هر روز یک جزء قرآن در دو بخش 30 دقیقه‌ای قبل از نماز ظهر و قبل از نماز مغرب از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال با اشاره به کسب رتبه‌های برتر این قاری نوجوان در مسابقات قرآن و اذان کشوری تصریح کرد: در حاشیه اجرا و ضبط برنامه نسیم وحی، قرائت مجلسی و اذان‌گویی این قاری نوجوان آران و بیدگلی نیز جهت پخش از شبکه دو سیما ضبط تلویزیونی می‌شود.

عباسیان ادامه داد: محمدجواد نصیری‌آرانی به همراه 23 تن از حافظان و قاریان نوجوان در رده سنی 13 تا 17 سال با گزینش شورای عالی قرآن کریم از میان بیش از 80 قاری ممتاز نوجوان کشوری برای قرائت در این برنامه انتخاب شده است.

وی با اشاره به تلاش مجمع قاریان و حافظان هلال جهت برگزاری باشکوه آئین جزءخوانی قرآن کریم ویژه رمضان در آستان محمد هلال‌بن علی(ع) متذکر شد: این آئین در طول ماه مبارک رمضان هر روز صبح از شبکه بین‌المللی قرآن و معارف سیما و سیمای مرکز اصفهان به صورت زنده پخش می‌شود.

مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) در 18 فروردین‌ماه سال 1372 بنا به توصیه و تشویق محمود لطفی‌نیا از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور و به همت جمعی از جوانان علاقه‌مند به قرآن در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شده و تاکنون نیروهای مستعد قرآنی را پرورش داده که در عرصه قرآنی کشور و در رقابت‌های قرآنی بین‌المللی افتخارآفرین شده‌اند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول