به گزارش خبرگزاری فارس از قم «راهبرد رسانه» عنوان مجموعه کتابهایی است که در آنها مهمترین موضوعهای مورد نیاز رسانه از نگاه راهبردی بررسی و حاصل دیدگاههای کارشناسی در قالب راهبردها و سیاستهای اجرایی به مدیران و برنامهسازان رسانه ملی ارائه میشود.
تاکنون پنج جلد از این مجموعه با عنوانهای «جریانشناسی روند تصویرسازی از وقایع آخرالزمان در غرب»، «رسانه ملی و ترویج فرهنگ مهدویت»، «رسانه ملی و جهاد اقتصادی»، «رهیافتی نظری بر کارکردها و نقش رسانه ملی در جهاد اقتصادی» و «اسلام هراسی» تدوین و عرضه شده است.
در کتاب حاضر که ششمین جلد از این مجموعه به شمار میآید، مهمترین راهبردها و سیاستهایی که مدیران و برنامهسازان رسانه ملی باید در زمینه موضوع زن و خانواده در پیش گیرند، تحلیل و بررسی شده است.
مأموریت اصلی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیانیه مأموریت این سازمان، «مدیریت و هدایت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» است.
بر همین اساس یکی از اهداف کلان رسانه ملی «مصونیت بخشیدن به اذهان عمومی جامعه در برابر اثرپذیری از موج مخرب تهاجم فرهنگی و فکری بیگانه به ویژه سکولاریسم، گرایشهای الحادی و مادی و فرهنگ لیبرالیسم غربی» برشمرده شده است.
هجوم گسترده رسانههای غربی به باورها، ارزشها و هنجارهای مردم مسلمان ایران و تلاش سازمانیافته این رسانهها برای حاکم کردن فرهنگ لیبرالیسم بر مناسبات گوناگون جامعه اسلامی به ویژه مناسبات حاکم بر روابط زن و مرد بر کسی پوشیده نیست.
ضرورت دارد که رسانه ملی بر اساس مأموریت و هدف یاد شده، برای دفاع از فرهنگ متعالی اسلام در زمینه حقوق، شخصیت و جایگاه زن در خانواده و اجتماع و مقابله با طرحها و برنامههای حساب شده رسانههای وابسته به نظام سلطه برای تغییر و تبدیل این فرهنگ متعالی، با تمام قوا و با بهرهگیری از همه قابلیتها و جذابیتهای رسانهای وارد میدان شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیتالله خامنهای در آستانه سالروز میلاد خجسته حضرت صدیقه طاهره(س) و روز زن در دیدار گروهی از بانوان نخبه کشور، نکتههای مهمی را در زمینه تبیین مهمترین فرصتها، تهدیدها و راهبردهای مطرح در حوزه زن و خانواده یادآوری فرمود و افقهای تازهای را در این حوزه گشود که توجه به آنها، رسانه ملی را در انتخاب و به کارگیری بهترین سیاستها و راهبردها در حوزه زن و خانواده یاری میدهد.
مهمترین نکتههایی که ایشان در این دیدار مطرح کردند شامل وضعیت زنان پس از انقلاب اسلامی، مهمترین مسائل موجود در حوزه زن و خانواده، ضرورت نگاه راهبردی به مسئله زنان و راهبرد نظام جمهوری اسلامی در حوزه مباحث زنان است.
شماره ششم کتاب راهبرد رسانه با موضوع «رسانه ملی؛ زن و خانوادهها» از سوی ابراهیم شفیعی سروستانی تالیف شده و با شمارگان هزار عدد و بهای 12 هزار ریال منتشر شده است.
انتهای پیام/و20/د1000