اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما

«رسانه ملی، زن و خانواده» منتشر شد

خبرگزاری فارس: شماره ششم راهبرد رسانه با موضوع «رسانه ملی؛ زن و خانواده» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

«رسانه ملی، زن و خانواده» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم «راهبرد رسانه» عنوان مجموعه کتاب‌هایی است که در آنها مهم‌ترین موضوع‌های مورد نیاز رسانه از نگاه راهبردی بررسی و حاصل دیدگاه‌های کارشناسی در قالب راهبردها و سیاست‌های اجرایی به مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی ارائه می‌شود.

تاکنون پنج جلد از این مجموعه با عنوان‌های «جریان‌شناسی روند تصویرسازی از وقایع آخرالزمان در غرب»، «رسانه ملی و ترویج فرهنگ مهدویت»، «رسانه ملی و جهاد اقتصادی»، «رهیافتی نظری بر کارکردها و نقش رسانه ملی در جهاد اقتصادی» و «اسلام هراسی» تدوین و عرضه شده است.

در کتاب حاضر که ششمین جلد از این مجموعه به شمار می‌آید، مهم‌ترین راهبردها و سیاست‌هایی که مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی باید در زمینه موضوع زن و خانواده در پیش گیرند، تحلیل و بررسی شده است.

مأموریت اصلی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیانیه مأموریت این سازمان، «مدیریت و هدایت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» است.

بر همین اساس یکی از اهداف کلان رسانه ملی «مصونیت بخشیدن به اذهان عمومی جامعه در برابر اثرپذیری از موج مخرب تهاجم فرهنگی و فکری بیگانه به ویژه سکولاریسم، گرایش‌های الحادی و مادی و فرهنگ لیبرالیسم غربی» برشمرده شده است.

هجوم گسترده رسانه‌های غربی به باورها، ارزش‌ها و هنجارهای مردم مسلمان ایران و تلاش سازمان‌یافته این رسانه‌ها برای حاکم کردن فرهنگ لیبرالیسم بر مناسبات گوناگون جامعه اسلامی به ویژه مناسبات حاکم بر روابط زن و مرد بر کسی پوشیده نیست.

ضرورت دارد که رسانه ملی بر اساس مأموریت و هدف یاد ‌شده، برای دفاع از فرهنگ متعالی اسلام در زمینه حقوق، شخصیت و جایگاه زن در خانواده و اجتماع و مقابله با طرح‌ها و برنامه‌های حساب ‌شده رسانه‌های وابسته به نظام سلطه برای تغییر و تبدیل این فرهنگ متعالی، با تمام قوا و با بهره‌گیری از همه قابلیت‌ها و جذابیت‌های رسانه‌ای وارد میدان شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه سالروز میلاد خجسته حضرت صدیقه طاهره(س) و روز زن در دیدار گروهی از بانوان نخبه کشور، نکته‌های مهمی را در زمینه تبیین مهم‌ترین فرصت‌ها، تهدیدها و راهبردهای مطرح در حوزه زن و خانواده یادآوری فرمود و افق‌های تازه‌ای را در این حوزه گشود که توجه به آنها، رسانه ملی را در انتخاب و به کارگیری بهترین سیاست‌ها و راهبردها در حوزه زن و خانواده یاری می‌دهد.

مهم‌ترین نکته‌هایی که ایشان در این دیدار مطرح کردند شامل وضعیت زنان پس از انقلاب اسلامی، مهم‌ترین مسائل موجود در حوزه زن و خانواده، ضرورت نگاه راهبردی به مسئله زنان و راهبرد نظام جمهوری اسلامی در حوزه مباحث زنان است.

شماره ششم کتاب راهبرد رسانه با موضوع «رسانه ملی؛ زن و خانواده‌ها» از سوی ابراهیم شفیعی سروستانی تالیف شده و با شمارگان هزار عدد و بهای 12 هزار ریال منتشر شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول