اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی اردبیل:

گسترش محافل قرآنی بساط فساد را بر می‌چیند

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برپایی محافل و بساط قرآنی زمینه‌ساز برچیده شدن مجالس لهو و لعب و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

گسترش محافل قرآنی بساط فساد را بر می‌چیند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نهضت هورزاده عصر امروز در نشست مسئولان و مدیران مؤسسات قرآنی غیردولتی در اردبیل اظهار داشت: هر جا که کلام الهی در آن زمزمه شده و تدبری در آیات قرآن انجام شود به یقین گناه و معاصی از آن جا رخت می‌بندد و جای خود را به نور و رحمت الهی می‌بخشد.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای انس گرفتن با قرآن کریم توصیف کرد و افزود: به دور از هرگونه نگاه دولتی و ارایه آمار و ارگام مختلف ما به عنوان مجموعه‌های غیردولتی بستر و زمینه حضور آحاد مردم را در محافل قرآنی و مسابقات با محوریت تفسیر قرآن و تعمق در کلام الهی فراهم کردیم به طوری که ثبت‌نام مسابقه بزرگ تفسیر نورالهدی آغاز شده است.

هورزاده خاطرنشان کرد: این مسابقه در دو رشته تفسیر یک و سه جز با محوریت تفسیر نمونه برگزار می‌شود و برای نفرات برگزیده این مسابقات نیز جوایزی اهدا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ما هدفمان از برگزاری این مسابقه آشنایی بیشتر علاقمندان به قرآن کریم با مفاهیم و ارزش‌های متعالی آن است که سعی داریم جز جز برگزاری این مسابقه را پی بگیریم و در تمام سطوح شاهد ترویج و رونق گرفتن فرهنگ قرآنی در جامعه و ساری و جاری شدن آن در تمام ابعاد باشیم.

به گزارش فارس،‌ مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی اردبیل اضافه کرد: این مسابقه همزمان با سراسر کشور 19 آبان ماه امسال برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند تا پایان تابستان در این مسابقه از طریق سایت تلاوت ثبت‌نام کنند تا از مزایای این رقابت بهره‌مند شوند.

هورزاده به جوایز نفیس و متعدد در نظر گرفته شده برای برندگان این مسابقه اشاره کرد و ادامه داد:‌ در کنار اهدای جوایز معنوی به ویژه پرداخت کمک هزینه سفر حج، عتبات و مشهد، گواهینامه قرآنی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

امامزاده‌ها میزبان قاریان برجسته

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز از برگزاری طرح ترتیل‌خوانی یک جز قرآن در امامزاده‌های اردبیل خبر داد.

حجت‌الاسلام بهنام لطفی گفت: در این محفل قاریان ممتاز کشوری و استانی در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها حاضر شده و به اجرای برنامه می‌پردازند که بخشی از آن به صورت زنده از شبکه سبلان پخش می‌شود.

وی از ارایه خلاصه تفسیر آیات قرائت شده توسط یکی از روحانیان در این برنامه خبر داد و افزود: خلاصه‌ای از تفسیر جز قرائت شده توسط حجت‌الاسلام محمدباقر تحریری عالم و روحانی برجسته و اعزامی از قم تبیین و تفسیر می‌شود که سعی داریم از این فرصت برای اعتلا و آموزش جوانان نیز استفاده کنیم.

لطفی از امامزاده‌ها و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه به عنوان بهترین مکان برای اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم یاد کرد و اظهار داشت:‌ آشنایی با مفاهیم قرآن کریم نسل آینده ما را از مواجهه با هجمه‌های فرهنگی بیمه می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با آغاز طرح ملی نهضت حفظ قرآن در سطح بقاع متبرکه و امامزاده‌ها امیدواریم به سرعت بستر و زمینه توسعه این فرهنگ متعالی فراهم شود.

لطفی در پایان خاطر نشان کرد: برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب با یک برنامه‌ریزی منسجم به دنبال تربیت حافظان و قاریان قرآن هستیم به طوری که تربیت یک میلیون حافظ و قاری در سطح کشور در دستور کار است.

همچنین امروز آزمون تربیت معلم قرآنی با شرکت 200 نفر از شرکت‌کنندگان خواهر و برادر در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد که به گفته مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی اردبیل نتایج این آزمون ماه‌های آینده اعلام می‌شود و با برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد پذیرفته شده مرحله نهایی آزمون نیز انجام می‌شود تا نفرات منتخب به عنوان مربی سطح یک در مدارس قرآنی، مجموعه‌ها و مؤسسات آموزشی و تربیتی حاضر و آماده شوند.

حجت‌الاسلام عزیز صابر گفت:‌ هدف از برگزاری این آزمون استعدادیابی نیروهای متخصص و تربیت این نیروهای مستعد در حوزه قرآنی است که بعد از کسب مهارت و پذیرفته شدن در آزمون‌های متعدد می‌توانند به عنوان یک نیروی مجرب در این حوزه فعالیت کنند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول