اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/49

بهره‌مندی 43 هزار هرمزگانی از محافل قرآنی مسابقات سراسری

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته محافل قرآنی سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری با بیان اینکه تا پایان این مسابقات، 87 محفل قرآنی در شهرستان‌های مختلف هرمزگان برگزار می‌شود، گفت: تخمین زده می‌شود بیش از 43 هزار نفر از این محافل بهره‌مند شوند.

بهره‌مندی 43 هزار هرمزگانی از محافل قرآنی مسابقات سراسری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین غله‌بانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف راه‌اندازی کمیته محافل قرآنی و فعالیت‌های آن اظهار داشت: راه‌اندازی کمیته محافل در راستای توسعه برنامه‌های جنبی این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است که از سوی ستاد مرکزی برگزاری این مسابقات تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های هرمزگان نیز کمیته‌های محافل قرآنی پیرامون مسابقات سراسری برگزار شده است، افزود: طی سه روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن تاکنون در هرمزگان 38 محفل قرآنی برگزار شده است.

به گفته غله‌بانی، بیش از 19 هزار نفر در سطح استان از محافل بهره‌مند شده‌اند.

دبیر کمیته محافل قرآنی سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن ادامه داد: در بخش قاریان بین‌المللی برای اعزام به شهرستان‌های هرمزگان از وجود قاریانی مطرح همانند محمود شحات‌انور، عباس هاشمی، سیدجواد حسینی، محمدجواد مجد، حاتمی‌راد، سیدحسین موسوی، کریم منصوری، رضا گلشاهی و صادق مسلمی بهره‌ گرفته می‌شود.

غله‌بانی اضافه کرد: در بخش خواهران نیز سمیه حاج‌علی، مرضیه توفیق و خورشیدی در محافل قرآنی نسبت به تلاوت قرآن اقدام می‌کنند و حاضران را به فیض می‌رسانند.

این مسئول با بیان اینکه در هر محفل قرآنی یک قاری بومی، یک قاری بین‌المللی، یک گروه تواشیح، یک قاری خردسال و یک نفر حافظ کل قرآن به تلاوت می‌پردازند، خاطرنشان کرد: معمولًا هر محفل قرآنی حدود دو ساعت به طول می‌انجامد.

وی یادآور شد: در بخش تواشیح خواهران نیز از گروه‌های رتبه اول و دوم مسابقات کشوری و در بخش برادران از گروه نور اهل‌بیت لرستان و یک گروه از اهواز، گروه معراج بوشهر و ثقلین یزد بهره گرفته می‌شود.

غله‌بانی ابراز داشت: معمولاً طی روز در قالب طرح محافل قرآنی مسابقات،‌ حداقل چهار و حداکثر شش محفل قرانی در هر شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته این مسئول، تاکنون در بخش خواهران چهار شهرستان و در بخش برادران شهرستان استان از محافل قرآنی بهره‌مند شده‌اند.

غله‌بانی ادامه داد: طبق برنامه‌های مدون و موجود کمیته محافل قرآنی مسابقات، تا پایان سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی باید در شهرستان‌های سیزده‌گانه استان، 87 محفل قرآنی برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از فرمانداران بستک، حاجی‌‌آباد و بندرخمیر و هیئت رزمندگان شهرستان میناب، اظهار داشت: همکاری نهادهای مذکور سبب شد در این شهرستان‌ها محافل قرآنی با شور و شایستگی هر چه تمام‌تر برگزار شود.

غله‌بانی هم‌چنین ضمن تقدیر از حضور اقشار مختلف در محافل قرآنی برگزار شده، افزود: در بسیاری از نقاط از جمله نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش و مسجد مهدیه گلشهر بندرعباس درخواست تکرار برگزاری مراسم را داشته‌ا‌یم که محفل قرآنی برای این مناطق دو بار تکرار شد.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول