اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور روستایی خوزستان:

اعتبارات ارزش افزوده عادلانه بین روستاها توزیع شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان با مهم دانستن ردیف اعتباری ارزش افزوده در بهسازی و عمران روستاها خواستار توزیع عادلانه این اعتبارات در میان روستاها شد.

اعتبارات ارزش افزوده عادلانه بین روستاها توزیع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جاسم مجیدی پور پیش از ظهر امروز در نشست واگذاری خودروهای پسماند روستایی در جمع دهیاران، با اشاره به اینکه اعتبارات ارزش افزوده از سال گذشته از حالت متمرکز خارج شده و منابع درآمدی حاصل از این ردیف در استان در همان منطقه هزینه می‌شود، اظهار داشت: با تمرکززدایی اعتبارات حاصل از ارزش افزوده، منابع در آمدی روستاها به ویژه در برخی مناطق استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول، اعتبارت پرداختی به دهیاری‌ها ارزش افزوده‌ای است که عمدتا از عوارض تامین می‌شود و ارزش افزوده هر استان مختص همان استان است.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده 4 درصدی در سال 90 امسال به 5 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته از همین ردیف درآمدی حدود 25 میلیارد تومان عاید خوزستان شد.

مجیدی پور  بهره مندی نامتناسب روستاها از منابع درآمدی ارزش افزوده را موجب نگرانی و دغدغه متولیان اداره امور روستایی دانست و افزود: 70 درصد اعتبارات حاصل از ارزش افزوده متعلق به چهار شهرستان و تنها 30 درصد مابقی متعلق به دیگر شهرستان‌هاست.

وی اهواز، آبادان و ماهشهر را از جمله شهرستان‌هایی نام برد که سهم زیادی از منابع درآمدی ارزش افزوده دریافت می‌کنند و ادامه داد: بعضی دهیاری‌ها در اهواز معادل کل بودجه یک شهرستان اعتبار دریافت می‌‌کنند.

این مقام مسئول در امور روستایی از پیگیری استاندار برای حل این مشکل و رایزنی با مرکز برای توزیع عادلانه درآمد حاصل از ارزش افزوده خبر داد.

* تقویت دهیاری‌ها

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان همچنین تقویت دهیاری‌ها از نظر اعتباری و ماشین آلات و تجهیزات را از دیگر برنامه‌های اولویت دار این اداره در سال جاری عنوان کرد و افزود: در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید 80 دستگاه ماشین آلات شامل تراکتور و خودروی حمل زباله تا یک ماه آینده تحویل دهیاری‌ها خواهد شد.

مجیدی پور مجموع روستاهای استان خوزستان را 4 هزار و 421 روستا و جمعیت روستایی را 30 درصد اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات مناسب و تأمین ماشین آلات به ویژه برای جمع آوری پسماند، دهیاری‌ها از نظر بهداشت محیط روستاها با مشکلی مواجه نباشند.

* 2 خبر خوب برای دهیاران

مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان در ادامه به استخدام دهیاران اشاره کرد و گفت: طبق گفته وزیر کشور در آخرین نشست با ایشان، موضوع استخدام دهیاران در حال به سرانجام رسیدن است و مراحل اداری و ابلاغ آن به زودی انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی دهیاران حدود 10 تا 12 ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، نوید داد: تا هفته آینده اعتبارات جدید به دهیاری‌ها تخصیص داده می‌شود که بخشی از آن مربوط به حقوق دهیاران است.

مجیدی پور خاطرنشان کرد: 30 درصد اعتباری که تا هفته آینده از ردیف ارزش افزوده بین روستاها توزیع می‌شود مربوط به تأمین حقوق دهیاران خواهد بود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول