اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار میاندرود خبر داد

اجرای طرح پایلوت روستای پاک در میاندرود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار میاندرود از اجرای طرح روستای پاک در میاندرود خبر داد.

اجرای طرح پایلوت روستای پاک در میاندرود

محمد اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به ضرورت ترویج زندگی پاک و سالم در جامعه به ویژه در بین نسل جوان از اجرای طرح پایلوت روستای پاک و عاری از اعتیاد در این شهرستان خبر داد.

معاون فرماندار میاندرود در این مورد افزود: این طرح برای نخستین بار در استان با این جامعیت انجام می‌شود و در آن 10 دستگاه اجرایی و فعال شهرستان دخالت مستقیم دارند.

وی وظایف دستگاه‌های مختلف در این طرح را مشخص شده عنوان و تصریح کرد: روستای 2هزار و 200 نفری بادله به عنوان روستای پایلوت در این طرح انتخاب شده است و از هفتم تیرماه سال جاری به مدت یک‌سال این طرح به اجرا در می‌آید.

اسفندیاری زمان تدوین این طرح را فروردین ماه سال جاری در فرمانداری میاندرود اعلام و تصریح کرد: بر اساس برنامه اداره بهزیستی با اعزام اورژانس 123 و استقرار آن در روستای بادله نسبت به مضرات سوء مصرف مواد مخدر راه‌های درامان بودن خانواده‌ها از اعتیاد به روشنگری می‌پردازند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی انجام شده با اداره بهداشت در روزهای خاص یک پزشک در این روستا مستقر می‌شود تا با انجام نمونه‌گیری و آزمایش سرپایی به ویژه آزمایش HIV و معاینه معتادان مسائل مربوط به بهداشت و سلامت این افراد را تحت کنترل داشته باشد.

این مسئول میاندرود در این مورد اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با فرستادن روحانی، آموزش و پرورش با تمرکز بر روی سنین دانش‌آموزی و انجام امور پیشگیری از طریق استفاده از مشاوران، تربیت بدنی با در اختیار قراردادن اماکن ورزشی به افراد بهبود یافته و همچنین نیروی مقاومت بسیج، سپاه و نیروی انتظامی هم در بحث مقابله به این طرح کمک می‌کنند که البته مقابله و اقدام سلبی در آخرین اولویت کار در این طرح قرار دارد.

اسفندیاری حضور فرماندار میاندرود و گروهی از مشاوران در مساجد این شهرستان در شبهای ماه مبارک رمضان، اقدامات تبلیغاتی و فرهنگی در مسیرهای مختلف شهرستان برای تبلیغ زندگی سالم و عاری از اعتیاد همچنین ایجاد فرهنگ تضاد با مواد مخدر در عمق جامعه به ویژه جوانان و خانواده‌ها را از دیگر برنامه‌های این طرح است.

وی تاکید کرد: در دیگر نقاط شهرستان نیز اقدامات مشابه وجود دارد و هدف اصلی کار متمرکز در این نقطه برای دستیابی به تجربیات متمرکز و انتقال آن در آینده به کل شهرستان است، ضمن اینکه تجربیات موفق را قبل از پایان یک سال به نقاط دیگر نیز تعمیم می‌دهیم.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول