اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

آخرین خانه بهداشت روستایی مازندران فردا بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بهره‌برداری آخرین خانه بهداشت روستایی مازندران با حضور وزیر بهداشت خبر داد و گفت: یک هزار و صد و نهمین خانه بهداشت در روستای پنبه‌چوله ساری افتتاح می‌شود.

آخرین خانه بهداشت روستایی مازندران فردا بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرزایی صبح امروز در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه اطلاعات اولیه هفت درصد باقی مانده از جمعیت استان نیز در زمان انتخاب پزشک خانواده دریافت می‌شود، افزود: طی 100 روز گذشته 3 هزار نفر برای فراهم آوردن مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده مشارکت داشتند.

وی به برگزاری 110 جلسه استانی و 800 جلسه شهرستانی برای ساختارسازی اجرای طرح پزشک خانواده اشاره و تصریح کرد: به منظور بازسازی و تعمیرات مراکز مجری طرح پزشک خانواده یک میلیارد تومان و نیز تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و ملزومات اداری و رایانه‌ای 7 میلیارد و 700میلیون تومان هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 16 جلسه رسمی با حضور یک هزار و 320 پزشک در راستای رفع ابهامات و پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در استان برگزار شد، تصریح کرد: به منظور اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده، مازندران به 126 بلوک و مرکز مجری، 370 پایگاه بهداشتی و 42 مرکز کشیک تقسیم‌بندی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این مراکز با نقشه GPS کدگذاری می‌شود، بیان داشت: 2 هزار و یکصد نیروی انسانی در  مراکز مجری به کار گرفته شدند.

* 3 هزار پزشک ثبت‌نام کردند

میرزایی ادامه داد: تاکنون 3 هزار پزشک شامل 850 پزشک عمومی، 250 پزشک متخصص سطح دو، 830  ماما و 250 پرستار و سایر رشته‌ها برای حضور در این طرح نام‌نویسی کردند.

وی گام نهم از گام‌های دهگانه اجرای طرح پزشک خانواده را انتخاب پزشک توسط مردم دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر از جمعیت شهری یک میلیون و 150 هزار نفری مازندران، 200 هزار نفر پزشک خود را انتخاب کردند.

میرزایی با بیان اینکه 486 پزشک عمومی در 16 شهرستان استان تایید و برای عقد قرارداد به سازمان‌های بیمه‌گر معرفی شدند، گفت: قرارداد پزشکان سطح دو و سه در بیمارستان‌های دولتی طی این هفته و بخش‌های خصوصی نیز از هفته‌های آینده منعقد می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: چنانچه بیمار به پزشک سطح دو مراجعه کند باید 10 درصد ویزیت خصوصی معادل 1500 تومان و اگر برای بستری و یا جراحی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرد پنج درصد حق فرانشیز را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: بیمار در بخش خصوصی، آزمایشگاه و داروخانه در سطح دو و سه باید 30 درصد از حق فرانشیز را پرداخت کند.

* هر خانوار یک پزشک خانواده انتخاب می‌کند

میرزایی با تاکید بر اینکه هر خانوار باید یک پزشک انتخاب کند، گفت: افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند با مراجعه به اداره کل خدمات درمانی نسبت به  بیمه خود اقدام کند تا شامل بهره‌مندی از طرح پزشک خانواده شوند.

وی حق پرداخت سالانه برای هر فرد در بیمه خدمات درمانی را 118 هزار تومان دانست و عنوان کرد: 50 درصد از این سرانه توسط دولت پرداخت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: افرادی که توان پرداخت سالانه 59 هزار تومان حق بیمه خود را ندارند می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد و اخذ معرفی‌نامه از 35 درصد تخفیف برخوردار شوند.

* افراد برای انتخاب پزشک خانواده، کارت ملی و دفترچه بیمه به همراه داشته باشند

میرزایی با بیان اینکه هر پزشک در پایگاه و یا مطب خود از یک پرستار و یا ماما استفاده می‌کند، تصریح کرد: افراد به منظور انتخاب پزشک خانواده با در دست داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی منطقه سکونت خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه هر پزشک خانواده ماهانه 2.5 روز می‌تواند به مرخصی برود، ابراز داشت: پزشکان باید قبل از مرخصی پزشک جانشین خود را مشخص کنند.

این مسئول ساعت کار مراکز بهداشتی در ماه مبارک رمضان را از ساعت 8 و 15 دقیقه تا 13 و 15 دقیقه اعلام کرد و گفت: افرادی که به صورت موقت از شهر و یا استان خود خارج می‌شوند می‌توانند بدون هیچ مشکلی در مکان فعلی خود، پزشک خانواده را انتخاب کنند.

* آخرین خانه بهداشت روستایی در مازندران افتتاح می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به حضور وزیر بهداشت به مازندران در روز پنجشنبه، پنجم مرداد ماه اشاره و اضافه کرد: با حضور وزیر بهداشت در استان، طرح پزشک خانواده به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

میرزایی از  بهره‌برداری آخرین خانه بهداشت روستایی در استان با حضور وزیر بهداشت خبر داد و متذکر شد: یک هزار و صد و نهمین خانه بهداشت در روستای پنبه چوله شهرستان ساری افتتاح می‌شود.

وی، افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری، مرکز شماره پنج ساری را از جمله پروژه‌هایی دانست که با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول