اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس

دانش و اطلاعات زنان روستایی ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: زنان روستایی باید از آموزش‌های مناسب برخوردار شده و سطح دانش و معلومات آنان نیز ارتقاء یابد.

دانش و اطلاعات زنان روستایی ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کارگاه آشنایی با راهکارهای کاهش فقر زنان روستایی و عشایری با حضور نمایندگانی از امور زنان افغانستان برگزار شد.

در این کارگاه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از آنجا که زنان روستایی در بسیاری از فعالیت‌ها نظیر کاشت، داشت، برداشت، دامپروری و ... حضور دارند باید از آموزش‌های مناسب برخوردار بوده و سطح دانش و معلومات آنان نیز ارتقاء یابد.

رحیم نوروزی افزود: در مناطق روستایی نقش زنان در مقایسه با مردان در اقتصاد خانوار و فعالیت‌های کشاورزی به مراتب مهم‌تر و تأثیرگذارتر است که این امر خود سبب رونق اقتصادی در جامعه می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در تشریح اهداف و فعالیت‌های واحد امور زنان روستایی استان فارس بیان کرد: اگر یک زن آموزش داده شود، یک خانواده و در نهایت یک جامعه آموزش دیده‌اند.

نوروزی طراحی پروژه‌های ترویجی و الگویی بخش کشاورزی مرتبط با فعالیت‌های زنان روستایی و خانواده را برای جلب مشارکت آنان در فعالیت‌های درآمدزا عنوان کرد و گفت: در راستای فراهم‌کردن زمینه اشتغال و توسعه مشاغل زنان روستایی، مباحثی مانند ارتقای سطح مهارت زنان روستایی در تولیدات خانگی، فرآوری و تبدیل محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات، بهبود الگوی مصرف خانوار روستایی مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه با بیان اینکه گروه هدف این واحد را زنان و دختران روستایی و عشایری 15 تا 60 سال شامل می‌شوند، بیان کرد: اجرای فعالیت‌ها در قالب سه طرح آموزش، سازماندهی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری انجام می‌گیرند.

وی تصریح کرد: سیاست‌های حمایت و تشویق زنان روستایی به مباحثی مانند کارآفرینی، اشتغال و انجام فعالیت‌های اقتصادی همواره در دستور کار قرار داشته که از آن جمله می‌توان به ایجاد صندوق خرد زنان روستایی اشاره کرد.

در ادامه این کارگاه مشاور امور بانوان استانداری فارس نیز گفت: مسائل اقتصادی و فرهنگی و سیاسی جدای از یکدیگر نبوده و ارتباط مستقیمی با هم دارند.

ناهید شمس افزود: در حال حاضر زنان در ابعاد مختلف جامعه حضور گسترده و پررنگی داشته و ثابت کرده‌اند که می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها موفق باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرای طرح توانمندسازی دختران روستایی در استان فارس خبر داد و گفت: از آنجا که دختران پرورش‌دهندگان نسل آینده جامعه هستند، بنابر این سلامت روحی و روانی آنان بسیار حائز اهمیت است.

شمس خاطرنشان کرد: در این طرح سطح آگاهی و بینش دختران روستایی در زمینه‌هایی مانند مهارت‌های زندگی، آیین همسرداری و روش انتخاب همسر و تغذیه مناسب ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول