اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واگذاری تسهیلات بافت‌های فرسوده

چهره روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تا پایان دولت زیبا می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با واگذاری تسهیلات بافت‌های فرسوده که کار آن آغاز شده و بانک‌ها نیز همکاری خوبی دارند، چهره روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تا پایان دولت زیبا می‌شود.

چهره روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تا پایان دولت زیبا می‌شود

 اکبر نیکزاد در حاشیه نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بانک‌ها در استان ما حرکت خوبی را آغاز کرده‌اند و بنا را بر همکاری گذاشته‌اند و اگر به همین روش حرکت کنیم بسیاری از بن‌بست‌ها در زمینه مسکن و تعمیر بافت‌های فرسوده شکسته می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دولت با تمام وجود به میدان آمده است و مجلس برای آبادانی روستاها اقدامات مؤثری کرده که همین افزایش اعتبارات کشاورزی نشان‌دهنده نگاه ویژه دولتمردان و مجلسیان به سامان بخشیدن چهره روستاها است.

نیکزاد ادامه داد: بر همین اساس مبلغ 91 میلیارد تومان از اعتبارات کشاورزی به این استان اختصاص یافت که خود موجب تغییرات زیادی در چهره روستاها می‌شود و از این رهگذر درآمد روستاییان بالا خواهد رفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رونق کسب و کار روستائیان موجب خواهد شد تا بتوانند با همیاری سایر نهادها و مسئولان از جمله بنیاد مسکن چهره روستای خود را تغییر دهند.

این مسئول بیان کرد: دولت مبلغ 12.5 میلیون تومان وام در اختیار روستائیان برای تعمیر و بهسازی بافت‌های فرسوده قرار می‌دهد که این وام ارزان قیمت به هیچ وجه در شهرها پرداخت نمی‌شود.

نیکزاد افزود: کار بزرگ دیگری که صورت گرفته این است که تعداد 3 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در این استان مبلغ 2 میلیون تومان وام بلاعوض به آن‌ها تعلق می‌گیرد که سرجمع آن مبلغی هنگفت معادل با 6 میلیارد تومان می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این وام بلاعوض در مرحله سقف آزاد خواهد شد و فرصت بسیار مناسبی است تا مردم مناطق سیل‌زده بتوانند تا حدودی به شرایط گذشته خویش بازگردند و این هم از الطاف دولت خدمت‌گزار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا هنگامی که درآمد روستاییان افزایش پیدا نکند مشکلاتی در طرح هادی وجود خواهد داشت چرا که با این فرمول دهیاری‌ها نیز درآمد بیشتری پیدا می‌کنند و خیلی راحت همچون شهرداری‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی برای عمران روستاها داشته باشند.

وی از برگزاری چندین جلسه شورای مسکن در چند مدت اخیر برای شکستن قفل نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی خبر داد و گفت: تعهد ما در سال 89 به تعداد 7 هزار و 150 فقره وام بود که تعداد 7 هزار و 97 فقره انعقاد قرارداد شد.

نیکزاد افزود: همچنین سهم سال 90 ما که تعداد 4 هزار و هفت واحد روستایی می‌باشد تاکنون 30 درصد آن انعقاد قرارداد شده است.

وی با قدردانی از همکاری کنونی بانک‌ها تصریح کرد: به جز یک تا دو بانک بقیه بانک‌ها برای پرداخت‌ها سفته زنجیره‌ای طلب کرده‌اند که این مشکل نیز به زودی برطرف می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به این ترتیب در پایان دولت دهم شاهد تغییر چهره روستاهای این استان خواهیم بود و این چهره بهتر و پسندیده‌تر از گذشته خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول