اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

تعهد اشتغال گلستان در سال جاری 15726 نفر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تعهد اشتغال امسال استان را 15 هزار و 726 نفر اعلام کرد و گفت: حدود پنج ماه از سال می‎گذرد اما هنوز نتوانسته‎ایم 10 درصد اشتغال را فراهم کنیم که این وضعیت نگران‎کننده است.

تعهد اشتغال گلستان در سال جاری 15726 نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری صبح امروز در سومین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال استان، کمبود اعتبارات را یکی از مهمترین دلایل اصلی پایین بودن نرخ اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: اشتغال تعهد شده نباید کمرنگ جلوه کند و باید تمام تلاش‎ها بر افزایش نرخ اشتغال معطوف شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 263 نفر در سامانه کارجویان استان ثبت‎نام کرده‎اند که این رقم راضی‎کننده نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به مقایسه نرخ تعهد اشتغال ایجاد شده در سال ‎جاری با سال گذشته پرداخت و یادآور شد: در سال گذشته تا این مقطع از زمان از تعداد 25 هزار تعهد اشتغال نزدیک به 12 هزار شغل در سامانه ثبت شده بود که این رقم با تعداد ثبت‎نام‎شدگان امسال اصلا قابل مقایسه نیست.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه آمار موجود در سامانه اشتغال یک ضعف محسوب می‎شود از روند کنونی انتقاد کرد و متذکر شد: کمبود تسهیلات بانکی، انگیزه ایجاد اشتغال را از سوی دستگاه‎های اجرایی سلب کرده است که باید در این زمینه یک فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه طرح‎های موجود در کارگروه اشتغال باید به زودی تعیین تکلیف شوند اذعان کرد: در حال حاضر بانک‎های صادرات، ملی، تجارت و سپه تصویر مکاتبات خود را به کارگروه اعلام کرده و قرار است در این زمینه با ستاد مرکزی در جذب تسهیلات مذاکره داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا نسبت به معرفی طرح‎های اولویت‎دار خود به کارگروه اشتغال اقدام کنند و بیان داشت: بیشترین تسهیلات در بخش مشاغل خانگی مربوط به بانک کشاورزی است که متاسفانه تاکنون تسهیلاتی در این زمینه پرداخت نشده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول