اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

توسعه تعاونی‌ها چهره اشتغال خلخال را دگرگون می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت:‌ توسعه و راه‌اندازی تعاونی‌ها چهره اشتغال به ویژه در بخش زنان سرپرست خانوار را دگرگون می‌کند.

توسعه تعاونی‌ها چهره اشتغال خلخال را دگرگون می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبدالهی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز تعاونی زنان شاهرود خلخال اظهار داشت: سیاست دولت در بخش اشتغالزایی تقویت مشاغل خانگی و در کنار آن تعاونی‌هاست که تقویت این بخش تقویت اشتغال را منجر می‌شود.

وی با یادآوری اینکه دولت اعتبارات بسیار مناسبی را در بحث توسعه مشاغل خانگی اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان خلخال تعهدات اشتغال به میزان قابل توجهی محقق شده که توسعه چنین تعاونی‌هایی بازوی توانمند رونق اشتغال را تشکیل می‌دهد.

فرماندار شهرستان خلخال با قدردانی از دست‌اندرکاران ایجاد این شرکت تعاونی گفت: راه‌اندازی چنین اماکنی برای ایجاد اشتغال افراد بیکار به ویژه زنان سرپرست خانواده در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته شاهرود بسیار کار خوب و پسندیده‌ای بود و در ایجاد درآمد خانواده‌ها می‌تواند مفید باشد.

عبدالهی یادآور شد: این شرکت تعاونی با هدف ایجاد اشتغال برای 50 نفر از بانوان تحت پوشش و مددجویان کمیته امداد امام شاهرود راه‌اندازی شد و هم اکنون این افراد در این شرکت تعاونی مشغول به کار هستند.

این مسئول بیان داشت: ساختمان بلااستفاده اداره پست شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال تبدیل به شرکت تعاونی تولیدی پوشاک زنان شده است.

فرماندار شهرستان خلخال تاکید کرد: این شرکت توان تولید 90 هزار مانتو و پوشاک زنانه را در سال داشته و با راه‌اندازی آن علاوه بر استفاده از ساختمان رها شده اداره پست شهر لور زمینه اشتغال 50 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شاهرود فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بخش شاهرود خلخال با 33 روستا در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل و شهرستان خلخال واقع و بیشتر اهالی این بخش در امر تولید پوشاک و در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند که با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی پوشاک در این بخش از مهاجرت افراد جویای کار به سایر نقاط کشور جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول