اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

کمتر از یک چهارم اشتغال تعهد شده تحقق یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: کمتر از یک چهارم تعهد اشتغال استان در چهار ماه اول امسال تحقق یافته است.

کمتر از یک چهارم اشتغال تعهد شده تحقق یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری ظهر امروز در نشست کمیته‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: از مجموع 43 هزار و 907 اشتغال تعهد شده استان در سال 91 تا پایان تیرماه 7 هزار فرصت شغلی عینیت یافته است که دلیل عدم تحقق کافی آن ابلاغ دیر هنگام اعتبارات سال 91 است.

وی با یادآوری اینکه بر اساس آخرین آمار بیشترین تعهد اشتغال از بین شهرستان‌های استان اردبیل با 3 هزار و 35 فرصت شغلی در اردبیل محقق شده است، خاطرنشان کرد: کمترین رقم نیز در شهر سرعین با 85 فرصت شغلی ایجاد شده است که امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم این ظرفیت و توان اشتغالزایی را در استان ارتقا دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همکاری و همراهی بانک‌های عامل استان را در تحقق اشتغال امسال به همراه دستگاه‌های اجرایی بسیار موثر و مفید اعلام کرد و یادآور شد: بانک‌های عامل بدون توجه به تعادل منابع و مصارف خود باید در پرداخت مانده تسهیلات واحدهای زود‌بازده بر جای مانده از سال 85 تا سال 90 اقدام کنند که رقم آن بیش از 103 میلیارد تومان است.

منوری با یادآوری اینکه در حوزه مشاغل خانگی نیز پرداختی‌ها همچنان ادامه دارد و 20 میلیارد تومان مانده تسهیلات باید از طریق بانک‌ها به کار‌آفرینان پرداخت شود، گفت:‌ اجرای درست این قانون تاثیر مطلوبی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری داشته است.

این مسئول با اشاره به شرایط ایجاد مشاغل خانگی بیان داشت:‌ عدم اختلال در آرامش همسایگان، نداشتن آلودگی‌های مختلف زیست محیطی از جمله شرایط اولیه ایجاد این مشاغل در منازل است.

دبیر ستاد مشاغل خانگی استان تصریح کرد:‌ تولید کالا یا خدمات از دیگر الزامات ایجاد مشاغل خانگی است که باید توسط اعضای خانواده رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوری در پایان سخنان خود اظهار داشت: عضویت صاحبان این مشاغل در شرکت‌های سهامی عام، معافیت از پرداخت عوارض تجاری، عدم تغییر کاربری منازل و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از مزایای این طرح است که می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول