اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس:

آمارهای دولت در زمینه ایجاد اشتغال متناقض است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: تناقض آمارهای دولت در زمینه ایجاد اشتغال مشهود است.

آمارهای دولت در زمینه ایجاد اشتغال متناقض است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، جعفر قادری اظهار داشت: فرصت‌های شغلی اعلام شده صحت ندارد و در مورد آمار بیکاری نیز توزیع مناسبی در سطح استان‌ها نداریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بالا بودن آمار بیکاری در کشور افزود: در حال حاضر استان‌هایی در کشور وجود دارند که نرخ بیکاری آنها نزدیک به 20 درصد است.

قادری با بیان اینکه دولت اعلام کرده است برای ایجاد هر فرصت شغلی 10 میلیون اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: در سال 40 هزار میلیارد تومان در بخش هدفمندکردن یارانه‌ها در حال توزیع است و این اعتبار اگر به اشتغال اختصاص داده شود چیزی حدود 4 میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: پیش از این وزارت کار عنوان می‌کرد در راستای افزایش فرصت‌های شغلی ابزار و امکان نداریم اما امروز صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بوده که این سازمان‌ها نیز تحرک لازم را ندارند و وزارت کار در ساماندهی بازار کار به خوبی عمل نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در راه‌اندازی تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی باید جدی‌تر عمل کند، اضافه کرد: در بحث ساماندهی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و استفاده از تعاونی‌های سهام عدالت، وزارت کار اقدام جدی انجام نداده و در عین اینکه ظرفیت بسیار خوبی وجود داشت از فرصت‌ها استفاده مناسبی نشد.

قادری با تأکید بر نیاز وجود بازار بورس برای خرید سهام تعاونی‌ها در کنار بازار بورس و فرابورس فعلی گفت: در زمینه خرید و فروش سهام تعاونی‌ها وزارت کار باید اقدامات جدی را در بازار بورس انجام دهد و این مسئله می‌تواند امکان بالقوه‌ای برای توسعه کشور باشد.

وی ادامه داد: در بحث بند "و" ماده 80 و ماده 103 قانون برنامه پنجم، تأمین اجتماعی به خوبی عمل نمی‌کند و کارفرمایانی که فرصت‌های شغلی جدید ایجاد می‌کنند از معافیت‌های بیمه نمی‌توانند استفاده کنند.

قادری با انتقاد از اینکه بسیاری از فرصت‌های شغلی فعلی را اتباع بیگانه اشغال کرده‌اند، تصریح کرد: در شرایط فعلی بیکاری، جای انتقاد بسیار است که چرا نسبت بالایی از فرصت‌های شغلی را اتباع بیگانه اشغال کرده‌اند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول