اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنعت، معدن و تجارت نهاوند:

احداث کارخانه‌ای در نهاوند اشتغال 300 نفر را فراهم کرد

خبرگزاری فارس: مدیر صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: ساخت کارخانه کشت و صنعت خزل در نهاوند زمینه اشتغال 300 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

احداث کارخانه‌ای در نهاوند اشتغال 300 نفر را فراهم کرد

مجتبی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند توسعه زیرساخت‌های صنعتی را گام مهم و مؤثری در افزایش تولید و رونق اقتصادی در هر منطقه دانست و اظهار داشت: به همین منظور امسال با فعالیت کارخانه کشت و صنعت خزل که تولید مرغوب‌ترین روغن خوراکی مایع و جامد در سطح استان را در دستور کار دارد، دغدغه کشاورزان نهاوندی در زمینه تحول محصولات دانه‌های روغنی رفع شده است.

وی گفت: شهرستان نهاوند بیش از 70 درصد محصول کلزای استان را تولید می‌کند و دانه روغنی کلزا که دانه‌ای روغنی است بیش از 45 درصد حاوی روغن از هر دانه کلزا است.

مدیر صنعت، معدن و تجارت نهاوند افزود: از آن جایی نهاوند در کاشت و تولید دانه روغنی کلزا فعالیت دارد بنابراین وجود چنین کارخانه‌ای در نهاوند امری ضروری بود.

وی از تولید سالانه بیش از 8 هزار تن محصول کلزا، 4 هزار تن آفتابگردان و 4 هزار تن ذرت خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا مجهزترین کارخانه تولید روغن استان همدان با سرمایه‌گذاری 28 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با دریافت تسهیلات ساخته شد که این مجموعه قادر است روزانه 300 تن روغن مایع و 200 تن روغن جامد در فاز اول تولید و روانه بازار کند.

رضایی افزود: از آن جایی که این کارخانه در حال حاضر اصلی‌ترین خوراک و تغذیه‌اش محصول دانه‌های روغنی کلزا است روغن تولیدی آن از مرغوبیت و خلوص بالاتری برخوردار است.

وی اظهار داشت: کشاورزانی که هر ساله برای تحویل محصول خود باید با صرف هزینه‌های گزاف و صادرات محصول خود به استان‌های دوردست و کارخانجات روغن‌کشی در اقصی نقاط کشور هزینه‌های بالایی را متحمل می‌شدند با ایجاد این کارخانه شرایط بهتری را دارند.

مدیر صنعت، معدن و تجارت نهاوند در پایان سخنانش افزود: این کارخانه زمینه ایجاد اشتغال 300 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول