اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت:

ایران اسلامی پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: فرماندار پاکدشت گفت: یکی از مهمترین تهدیدها که جامعه را مورد هدف قرار داده مسئله مواد مخدر است که برای مقابله با این پدیده شوم و برای ایمن‌سازی جامعه و مهار اعتیاد باید یک مبارزه فرهنگی داشته باشیم.

ایران اسلامی پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر شهرستان پاکدشت با حضور متجری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، مقبلی فرماندار پاکدشت، تاجیک معاون سیاسی فرماندار و ادارات مرتبط برگزار شد.

قربانعلی مقبلی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: مبارزه با مواد مخدر نیاز به فرهنگ‌سازی، برنامه‌ای همه‌جانبه و عزمی راسخ دارد، امروز همه ما در این رابطه مسئولیم و کار جدی و سختی در پیش داریم.

فرماندار پاکدشت با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این حوزه اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات اساسی در زمینه مقابله با مواد مخدر صورت گرفت و امروزه ایران پرچم‌دار مبارزه با این بلای خانمان‌سوز در جهان است.

وی تصریح کرد: دشمن از هر ترفند و توطئه‌ای در صدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی است که آلوده کردن مردم و به‌ویژه جوانان به مواد مخدر از جمله مهم‌ترین دسیسه‌ها است.

مقبلی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه‌ریزی جامع و فراگیر است، افزود: تردیدی نیست که عمده‌ترین برنامه برای تحقق این امر پیشگیری است که آموزش، ایجاد اشتغال، برنامه‌های تفریحی و سرگرمی برای جوانان و به‌کارگیری مجموعه مداخلات هدفمند و مؤثر برای کاهش بروز اعتیاد از ابعاد گوناگون این امر است.

در ادامه عین‌الله تاجیک گزارشی اجمالی از اقدامات شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان پاکدشت در چهار ماهه ماه اول سال را ارائه کرد و اظهار داشت: امروز مواد مخدر به عنوان تهدیدی بزرگ در جامعه مطرح است و برای مبارزه با این آسیب بزرگ باید اقدامی همه‌جانبه صورت گیرد.

معاون سیاسی فرماندار پاکدشت افزود: آموزش پیشگیری از اعتیاد از مهم‌ترین سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است که باید همه دستگاه‌ها، جامعه تحت پوشش خود را آموزش داده تا افراد سالم جامعه از این امر مصون بمانند.

محمدعلی متجری با اشاره به اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد است که در این راستا اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افراد جامعه نسبت به خطرات و مضرات موادهای سنتی و صنعتی مهمترین و موثرترین راه‌ پیشگیری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران خواستار فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری سوء مصرف مواد مخدر توسط همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی شد و اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری به عنوان یک وظیفه ذاتی همه دستگاه‌ها است و همانند وظایف دیگری که به عهده دستگاه‌ها است اقدامات فرهنگی نیز باید انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی امر، مثل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سازمان بهزیستی و غیره موظف هستند در امر پیشگیری فعالیت کنند. به‌ هر حال همه دستگاه‌ها بودجه‌ای دارند و براساس وظایف ذاتی خود باید کار کنند و بار دیگر تاکید می‌شود باید در حوزه پیشگیری بیشتر فعالیت کرد و آموزش‌هایی در زمینه آگاه‌سازی مواد مخدر سنتی و صنعتی و عوارض آن باید به صورت موازی از سوی دستگاه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول