اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه امسال رخ داد

افزایش 192 درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با اشاره به عملکرد سه ماهه سال جاری به نسبت سال گذشته، از افزایش 192 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان همدان خبر داد.

افزایش 192 درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد اشتری ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته، از افزایش 192 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه درصد کشفیات موادی چون هروئین، کراک و شیشه به نسبت مشابه سال گذشته کاهش داشته، از کاهش هشت درصدی دستگیری‌ها در زمینه مواد مخدر در استان همدان نیز خبر داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به طرح‌های اجرایی از طریق پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان به افزایش 86 درصدی طرح‌های پاکسازی محیط‌های آلوده در استان اشاره کرد و افزود: بر این اساس شاهد افزایش هشت درصدی ارتقای امنیت اجتماعی در استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش 144 درصدی کنترل محورهای مواصلاتی استان همدان، به اقدامات پیشگیرانه پلیس در زمینه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 61 جلسه معادل 26 روز کاری برای 5 هزار و 48 نفر مخاطب برگزار شده است.

اشتری در بخش دیگری از سخنانش از افزایش 54 درصدی حضور زنان در چرخه توزیع و عرضه مواد مخدر در استان همدان در سال 90 به نسبت سال 89 خبر داد و گفت: عمده این زنان، افراد بی‌سرپرست و یا بدسرپرست هستند.

وی با اشاره به کاهش شدید عرضه شیشه در استان همدان، افزایش دو برابری قیمت آن (در حال حاضر حدود 16 میلیون تومان)، افزایش قیمت پیش‌سازه‌ها، کنترل محورهای مواصلاتی، کمبود شدید پیش‌سازه‌های شیشه در سطح کشور و استان و کنترل بیشتر مرزهای کشورهای منطقه با توجه به تحولات در حال شکل‌گیری در عراق، سوریه و ترکیه را از جمله علل این کاهش برشمرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به افزایش 40 درصدی قیمت تریاک و کاهش عرضه آن در سطح استان همدان گفت: عرضه تریاک توسط قاچاقچیان عمده برون‌مرزی و افغانستان به دلیل نزدیکی به ماه رمضان کاهش یافته است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به انهدام 28 باند و دو شبکه بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح استان در سال جاری عنوان کرد: 23 مورد طرح پاکسازی نیز در شهر همدان با دستگیری 77 نفر و کشف یک کیلو و 793 گرم کشفیات از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول