اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

کاهش تقاضا مهمترین اصل در مبارزه با مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تلاش برای کاهش تقاضا در مقابله و مبارزه با معضل مواد مخدر بسیار تاثیرگذار است به طوری که هر چقدر تقاضا کم باشد به تبع عرضه نیز تعدیل می‌شود.

کاهش تقاضا مهمترین اصل در مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی صبح امروز در نشست با مسئولان کمیته‌های حقوق و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار داشت: باید به صورت ریشه‌ای تلاش کنیم تا علل و عوامل تقاضا برای مصرف مواد مخدر را کم کنیم که این کم کردن خود عاملی می‌شود تا تهیه و تولید مواد مخدر نیز به خطر بیفتد.

وی عامل اصلی در این مسیر را توجه جدی خانواده‌ها به آلوده نشدن فرزندان و اعضای خانواده به مواد مخدر صنعتی و سنتی اعلام کرد و گفت: متاسفانه امروز تقاضا برای عرضه و تهیه مواد مخدر صنعتی بالا رفته است که این خود زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورده تا در مبارزه و مقابله خود با این پدیده خانمانسوز بیشتر از گذشته کوشا باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل مجازات‌های در نظر گرفته شده برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر را در مسیر مبارزه با این پدیده خطرناک کافی ندانست و ابراز داشت: دادگستری استان اردبیل به رغم تلاشی که در یک سال گذشته در رسیدگی به  4 هزار فقره پرونده مواد مخدر انجام داده و برای 85 قاچاقچی عمده مواد مخدر حکم اعدام صادر کرده است اما به نظر می‌رسد همچنان با برخی چالش‌ها و نقاط ضعف روبرو هستیم که باید سعی کرد تقاضا را به حداقل رساند.

رضایی جمع‌آوری معتادان و انتقال آنان به مراکز ترک را یکی از زمینه‌های بسیار مهم برای کاهش تقاضای مواد مخدر اعلام کرد و افزود: مکانیزم‌های موثر در کاهش مصرف مواد مخدر و جلوگیری از گرایش مجدد افراد بهبودیافته و درمان‌شدگان به نظر می‌رسد کارآمد و کارساز باشد که در تدوین و به کار بستن آن باید تلاش کرد.

رئیس کمیته قضایی و انتظامی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ورود تاثیرگذار موسسات و نهادهای فرهنگی، اطلاع‌رسانی، برپایی کارگاه‌های آموزشی در داخل زندان‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد را حرکتی مثبت و تاثیرگذار توصیف کرد.

وی اظهار داشت: هرچند با برخی خلاءهای قانونی در مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان روبرو هستیم اما با شناسایی این خلاء‌ها اصلاح و ترمیم موارد احتمالی و همچنین تقویت جبهه آموزش تخصصی قضات پیرامون مواد مخدر صنعتی و سرعت دادن به رسیدگی پرونده‌های مواد مخدر از ضروریات مهم در امر پیشگیری از این پدیده خانمانسوز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل نیز ریشه بسیاری از جرایم در استان را گرفتار شدن در دام مواد مخدر اعلام کرد و افزود: اگر امروز سرقتی صورت می‌گیرد و یا ناهنجاری‌های اجتماعی رخ می‌رهد علل و عوامل آن گرایش به مواد مخدر و مصرف بی‌رویه آن است به طوری که بیش از 65 درصد سارقان اردبیل معتاد هستند.

یوسف خدادادی با بیان اینکه حدود 130 درصد جرایم سرقت در استان اردبیل تعدیل شده و کاهش یافته است، تصریح کرد: این امر نوید مبارزه بی‌امان با ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی توسعه و تقویت مراکز درمانی در پذیرش معتادان خودمعرف را یادآور شد و گفت: اگر معتادی برای درمان به این مراکز مراجعه کند نه تنها مجرم شناخته نمی‌شود بلکه به عنوان یک بیمار تحت مداوا قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان داشت: برای پیشگیری از اعتیاد پیگیر راه‌اندازی اردوگاه‌های نگهداری محکومان مواد مخدر در استان اردبیل هستیم که امیدواریم در این زمینه برنامه‌های ما تحقق عینی پیدا کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول