اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی گچساران:

با کشتار غیرمجاز دام در گچساران برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: به منظور مبارزه با شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام، با هرگونه کشتار غیرمجاز دام در مکانی غیر از کشتارگاه و فروش دام به صورت زنده‌ برخورد می‌شود.

با کشتار غیرمجاز دام در گچساران برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حمیدرضا گوهرگانی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام که با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسئولان ادارات و نهادهای مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی گچساران در ایام تابستان همچون سال‌های گذشته بازرسی و نظارت خود را بر تمام مراکز عرضه گوشت قرمز، به‌ طور ویژه و گسترده انجام می‌دهند.

وی نظارت بر کشتار دام در اماکن عرضه دام زنده را به منظور دسترسی مردم به گوشت سالم و بهداشتی ضروری دانست.

گوهرگانی با تأکید بر لزوم نظارت قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار دام، از مردم خواست در هنگام ذبح دام خود، هماهنگی لازم را با دامپزشکی داشته باشند.

لزوم نگهداری دام پس از ذبح تا 24 ساعت در فریزر

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، کشتار دام نباید در منازل صورت گیرد، یادآور شد: مردم دام مورد نظر خود را در کشتارگاه‌های مجاز و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی ذبح کنند.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان میزان شیوع بیماری‌های مشترک انسان و حیوان بالا رفته و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

این مسئول در گچساران ابراز داشت: در برخی بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، دام بدون علامت است و به همین دلیل باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود.

گوهرگانی تصریح کرد: دام پس از ذبح باید تا 24 ساعت در دمای منفی یک تا چهار درجه قرار گیرد تا ویروس‌های آن کشته و پس از آن مصرف شود.

وی با اشاره به برخورد دامپزشکی گچساران با کشتارهای غیرمجاز دام در مناطق شهری و روستایی اذعان داشت: دامپزشکی با بسیج امکانات خود و با هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان و بخشداری مرکزی و مقامات قضایی با هرگونه کشتار و عرضه غیرمجاز و بدون نظارت دامپزشکی دام برخورد می‌کند.

گوهرگانی از عموم مردم خواست تا از خرید گوشت‌ بدون مهر دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه عرضه فرآورده خام دامی، مراتب را برای پیگیری به اداره دامپزشکی گچساران اطلاع دهند.

احداث سردخانه در محل کشتارگاه دام ضرورت دارد

وی تهیه گوشت قرمز بهداشتی از کشتارگاه‌های صنعتی دام را یکی از مهم‌ترین چرخه‌های تولید گوشت قرمز و مطمئن‌ترین راه برای کنترل جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام عنوان کرد.

گوهرگانی احداث سردخانه مجهز در کنار کشتارگاه دام را یکی از ضروری‌ترین اقدام‌ها در راستای تأمین مواد پروتئینی سالم و بهداشتی عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران از ادارات و نهادهای گچساران خواست به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام همکاری لازم را با شبکه دامپزشکی داشته باشند.

گوهرگانی اطلاع‌رسانی به مردم و دامداران را ضروری دانست و گفت: دامپزشکی از طریق آموزش به دامداران، تهیه و نصب بنر و براکت اطلاع‌رسانی کرده که کافی نیست و همکاری دیگر ادارات در این زمینه ضرورت دارد. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول