اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامپزشکی کرمان خبر داد

مایه‌کوبی 90 درصد دام‌ها توسط بخش خصوصی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیش از 90 درصد عملیات اجرایی طرح واکسیناسیون دام‌‌ها علیه بروسلوز در استان کرمان توسط بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.

مایه‌کوبی 90 درصد دام‌ها توسط بخش خصوصی در کرمان

الهام پورمحسنی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه بیماری بروسلوز یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب مالت به انسان مصرف لبنیات و محصولات حاصل از شیر خام است.

وی افزود: این بیماری در دام‌های سبک شامل گوسفند و بز به دلیل تماس بیشتر دام با محیط زندگی دامداران و مصرف شیر این دام به صورت خام از اهمیت خاصی برخوردار است.

پورمحسنی‌نسب خاطرنشان کرد: مبارزه با بیماری‌های مشترک و پیشگیری از ورود این بیماری‌ها از جمعیت دامی به جمعیت انسانی یکی از وظایف خطیر مجموعه دامپزشکی استان است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد عملیات اجرایی این طرح توسط بخش خصوصی صورت می‌پذیرد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این طرح بیش از یک میلیون رأس دام سبک واکسینه شوند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان هزینه اجرای این طرح را بیش از یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از 900 هزار رأس دام علیه بیماری بروسلوز در استان کرمان واکسینه شدند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول