اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فردوس خبر داد

رشد 67 درصدی اعتبارت شبکه دامپزشکی فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از رشد 67 درصدی اعتبارات شبکه دامپزشکی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

رشد 67 درصدی اعتبارت شبکه دامپزشکی فردوس

جواد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با پیگیری این شبکه و همچنین مساعدت فرماندار شهرستان اعتبارات شبکه دامپزشکی فردوس از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان در سال جاری 67 درصد افزایش یافت.

وی مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سال جاری شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس را یک ‌میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سال جاری شهرستان فردوس نیز نسبت به سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های 14 ساله و کاهش توان اقتصادی مردم شهرستان امید است با افزایش این اعتبارات اقدامات بیشتر و مؤثرتری در حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه انجام دهیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع چند مورد تلفات انسانی ناشی از تب ‌خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شبکه دامپزشکی در حوزه مبارزه با بیماری‌های انگلی دام است.

وی گفت: کنه و پشه به عنوان انگل‌های خارجی بدن دام نقش عمده‌ای در ابتلای انسان به بیماری کشنده تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس افزود: در حال حاضر خطر انتشار عوامل بیماری‌زای نوپدید و بازپدید همچون آنفولانزای پرندگان، آنفولانزای خوکی، جنون گاوی و تب‌های خونریزی‌دهنده کنگو و همچنین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد جهان از چالش‌های اساسی بهداشت و سلامت انسان است.

اسماعیلی تصریح کرد: مشترک بودن حدود 60 درصد از عوامل بیماری‌زا بین حیوانات و انسان از مدت‌ها قبل شناخته و اخیراً نیز معلوم شده است که حدود 75 درصد از عوامل بیماری‌زای نوپدید دارای منشأ حیوانی هستند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول